Coral den lilla pärlan

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Herrdin
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 24 feb 2013, 17:19

Coral den lilla pärlan

Inlägg av Herrdin »

När vi kommer fram till coral, som ligger förvånadsvärt centralt i stockholm, inser vi ganska snabbt att huset lämnats i allhast, dörren på fram sidan är stängd men garagedörren på sidan stod öppen. Vi kikar in bland allt bråte som ligger utspritt överallt, det ser ut som ett bombnedslag..
Platsen berättar att herrn i huset var läkare och gift med en kvinna sedan långt tillbaka. Vad vi kan läsa i alla gamla vykort och kuvert från tidigare 1900-tal till början av 90-talet så verkar frun och herren varit två omytcka människor. De var involverade i kyrkan förstår vi efter att ha läst brev och dokument, även hittat gamla biblar.
Frun var intresserad av mode och skönhet, det finns ofantligt mycket kläder, upphängda fint på galgar mitt i kaoset. Jackor och väskor av alla dess slag. Det mesta ligger utspritt över golven men i garderoberna hänger kläderna så fint och prydligt, nästan som att någon ska komma tillbaka efter dom.
Sovrummet består av en enkelsäng och lilla friggeboden på tomten har också ett litet rum med en säng i, underligt.. tror ni han skickade ut frugan i boden på kvällarna när han ledsnade?
Herrn och frun hade det nog ganska gott ställt med tanke på de fina möbler som finns i huset (de har iallafall en gång i tiden varit väldigt fina när de var i bra skick). Bilder finns i mitt Galleri "Coral"

I den blindes rike är den enögde kung!
I den blindes rike är den enögde kung!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Herrdin""]Bilder finns i mitt Galleri "Coral"
[/quote]

Länk?

/B
Användarvisningsbild
Herrdin
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 24 feb 2013, 17:19

Inlägg av Herrdin »

http://imageshack.us/g/1/10038714/ finns fler bilder om det skulle vara av intresse
I den blindes rike är den enögde kung!
Användarvisningsbild
Kusligt
Inlägg: 133
Blev medlem: lör 16 jun 2012, 08:40

Inlägg av Kusligt »

[quote=""Herrdin""]http://imageshack.us/g/1/10038714/ finns fler bilder om det skulle vara av intresse[/quote]

Nice! Hade dock andra bilder får du gärna dela med dig av dem också för dessa är de enda du har gett till oss. Finns ingen albumlänk i ursprungsposten.
http://kusligt.org - Platser gud glömt
Senast uppdaterad 10/6 2015 och förmodligen efter det också, inte alltid signaturen är uppdaterad dock :) .
Användarvisningsbild
Herrdin
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 24 feb 2013, 17:19

Inlägg av Herrdin »

[quote=""Kusligt""]Nice! Hade dock andra bilder får du gärna dela med dig av dem också för dessa är de enda du har gett till oss. Finns ingen albumlänk i ursprungsposten.[/quote]

skickar länken direkt när jag kommer hem är vid ett nytt projekt som jag hittat som också ligger i stockholm väljer nog att kalla platsen för Keyna :) skriver mer om den i ny tråd ikväll !
I den blindes rike är den enögde kung!
Skriv svar