Två hus i Skåne!

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
syrgas
Inlägg: 117
Blev medlem: tor 23 feb 2012, 15:51

Två hus i Skåne!

Inlägg av syrgas »

Postar några foton från dagens lilla tur, var inte svårt att hitta objekt men många låg för nära bebodda hus så vi vågade oss inte in... Arga bönder kan vara farliga ;)

Första huset:
Ett litet vanligt ödehus, i princip tomt från grejer, var lite skrämmande för någon hade skjutit med hagelbössa upp i taket. :eek:
Bild

Bild

Bild

Andra huset:
Bild

Bild

Bild

Låter Helylle som var med mig på turen skriva mer text ;)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Sofforna ser mysiga ut! Bra bilder.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Helylle
Inlägg: 17
Blev medlem: mån 01 jul 2013, 19:59

Inlägg av Helylle »

[quote=""syrgas""]
Låter Helylle som var med mig på turen skriva mer text ;) [/quote]

Det är bara det att Helylle somnade lite på soffan :o så det får bli imorgon. Har bara kollat lite snabbt på mina bilder, ska sortera och fixa till sen. Bifogar en teaser från hus två som var rätt sunkigt inuti, eller om man säger som så, man var väldigt sugen på en dusch när man kom hem :eek:

Bild


Dina bilder var ju GRYMMA (som vanligt), Syrgas!
“An adventure is only an inconvenience rightly considered. An inconvenience is only an adventure wrongly considered.”
Helylle
Inlägg: 17
Blev medlem: mån 01 jul 2013, 19:59

Inlägg av Helylle »

Efter att ha gått igenom mina bilder så kan jag konstatera att jag inte fick med mig så mycket hem som jag gillade sådär supermycket. Men det var en trevlig tur. Det första huset visste vi inte mycket om, mer än att jag sett det från vägen innan löven blivit för täta. Men det visade sig vara ett trevligt litet torrt torp med loge i halva huset. En påbörjad renovering så det var nästan helt tomt på prylar. Ett hagelskott i taket och ett i en dörr gav oss lite sköna vibbar.

Bild
Dörren in.

Bild
Tittar man noga i mitten på dörren lite till vänster så syns ett av hagelskotten. Man kan tydligen bli rätt lack på renovering. Notera att de fina speglarna i dörren varit översatta med masonit :eek:

Bild
Det blev en ofrivillig multiexponering på Syrgas i fotartagen.

Därefter åkte vi till ett hus som var seriöst tillbommat med både galler och skivor. Men då det var lite mycket folk i lantbrukarbestyr precis intill så rekade vi bara lite snabbt och åkte vidare. Efter lite virrande och ett objekt som blivit tiptopprenoverat sen jag var där sist så hittade vi det lite märkligt äckliga hus nr 2. Fullt med hundhårstussar överallt, och då menar jag överallt!. Känns som den senaste bosättaren hade många många hundar och katter och kaniner och whatnot. I detta huset blev de flesta av mina bilder kass. Men jag visar två som jag gillar lite iallafall.

Bild
Välkommen. "Det är lite stökigt" :p

Bild
Just det, det fanns flera jättespindlar där. Stora nog att käka små urbexare som inte såg sig för. :eek:

/ P

PS: Nu är det fanimej dags för nån industri eller institution, nog med torp!
“An adventure is only an inconvenience rightly considered. An inconvenience is only an adventure wrongly considered.”
Användarvisningsbild
syrgas
Inlägg: 117
Blev medlem: tor 23 feb 2012, 15:51

Inlägg av syrgas »

Tack för texten som jag inte orkade skriva ;)

Tyckte dina foton blev sjukt bra, skarpa och fina! Spindeln gillas skarpt (inte själva spindeln, endast fotot) :D

Som du sa, dags för nåt annat än torp nu kanske...
Helylle
Inlägg: 17
Blev medlem: mån 01 jul 2013, 19:59

Inlägg av Helylle »

[quote=""syrgas""]Som du sa, dags för nåt annat än torp nu kanske...[/quote]

Jag planerar, googlar, läser, googlemappar så snart... :)
“An adventure is only an inconvenience rightly considered. An inconvenience is only an adventure wrongly considered.”
moggz
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 12 aug 2013, 12:29

Sv: Två hus i Skåne!

Inlägg av moggz »

Riktigt schyssta bilder! Gillade sofforna från hus 2 :) ser lagom creepy ut!
Skriv svar