Någon som vet mer?

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Någon som vet mer?

Inlägg av mindwrench »

Någon som vet mer om denna kåk? Historien bakom denna osannolika byggnad mitt på en tomt i ett radhusområde? Byggstilen ser mer öststat en svensk ut. Någon som vet något om ägare? Jag funderar på att fösöka kontakta ägaren och kolla om det går att fota inomhus. Tog en liten runda runt idag men det står att det är kameraövervakat och hundar som skäller.

Bild

Bild
http://andersplassgard.prosite.com

"I adore the things you ignore"
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Det ser ut som något som blivit över efter en liknande sak som de gjorde i Bergsjön i Gbg under 80-talet. Det blev fler och fler tomma lägenheter i de gamla öststatsinspirerade miljonprojektskasernerna som ingen ville bo i och husen stod till stor del tomma och förföll. Det man gjorde då var att riva dem och ersätta dem med radhus trots att de inte var stort mycket mer än 20 år gamla. Jag har också ett minne av att många av husen demonterades och exporterades till något "arabland" eller något sådant...

Kanske är det något liknande som hänt med området på din bild, men att det funnits en motsträvig fastighetsägare som inte velat vara med....
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Hej Osprey,

Tack för svaret! Jag har fått reda på vad det var under kvällen och det visade sig att det var konvalescensbostäder inom vården så den här tråden kanske borde legat under vårdanstalter och sjukhus. Hemmet lades ner 1992.




[quote=""Osprey""]Det ser ut som något som blivit över efter en liknande sak som de gjorde i Bergsjön i Gbg under 80-talet. Det blev fler och fler tomma lägenheter i de gamla öststatsinspirerade miljonprojektskasernerna som ingen ville bo i och husen stod till stor del tomma och förföll. Det man gjorde då var att riva dem och ersätta dem med radhus trots att de inte var stort mycket mer än 20 år gamla. Jag har också ett minne av att många av husen demonterades och exporterades till något "arabland" eller något sådant...

Kanske är det något liknande som hänt med området på din bild, men att det funnits en motsträvig fastighetsägare som inte velat vara med....[/quote]
http://andersplassgard.prosite.com

"I adore the things you ignore"
Skriv svar