Strandvilla - nu omgiven av tung industri

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Strandvilla - nu omgiven av tung industri

Inlägg av Elagabalus »

La upp den här på fejan med ganska stort intresse och tänkte att kanske någon här också kan finna viss glädje i bilderna.

Verkar att vara en sommarvilla som, säkert med många andra legat som ett pärlband efter stranden, men som blivit kringränd av mkt tung industri. Alla villorna rivna men denna blev kvar. Har säkert används in på 1970-talet? Till detta kommer en vildvuxen trädgård och ett mysigt trädgårdshus.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
insern
Inlägg: 141
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 09:29

Inlägg av insern »

Alls ingen dålig sommarvilla! Innan den tunga industrin flyttade in som grannar, vill säga...
Som vanligt kan man glädja sig åt Elagabalus inlägg!
Nihil sub sole novum est
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Får replikera det samma ;)

Kan dra lite mer info. Tog dem redan 2006 men blivit liggande på ett minneskort. Enligt google street view står huset otroligt nog ännu. Ligger vid Bottenviken men på finska sidan. Ingen skulle vilja bo här även om de fick huset tror jag.

edit. hade bra kompaktkamera då men man ser lövverket ovanför trädgårdshuset syns slk"kromatisk abberation". Som lilla runt grenarna. Annars var den riktigt bra.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Btw Insern tror det var du som lade upp det första objektet jag ville se live. För visst var det du som lade upp bruksherrgården? Den underbara bredvid en ström.
Användarvisningsbild
insern
Inlägg: 141
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 09:29

Inlägg av insern »

[quote=""Elagabalus""]Btw Insern tror det var du som lade upp det första objektet jag ville se live. För visst var det du som lade upp bruksherrgården? Den underbara bredvid en ström.[/quote]

Och som nu renoveras för fulla muggar. Jo, det stämmer det.
Nihil sub sole novum est
Skriv svar