Två gårdar som lämnats hastigt

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
MastorUE
Inlägg: 73
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 16:58
Kontakt:

Två gårdar som lämnats hastigt

Inlägg av MastorUE »

Vi hittade två gamla gårdar som låg grannar med varann i helgen. Jag gissar på att de stått tomma i ca 30 år.

- http://theworkofcastor.com/left
Tallsniffaren
Inlägg: 21
Blev medlem: fre 08 jun 2012, 22:36

Sv: Två gårdar som lämnats hastigt

Inlägg av Tallsniffaren »

Grymma bilder. Skönt att de ändå såg ut att vara väldigt välbevarat. Skulle själv vilja hitta några såna pärlor ibland, men har inte den turen. hittar bara nått som som ser ut som om nån släppt en bomb inne.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Kan bara hålla med Tallsniffaren, man undrar ju bara vad som hänt i eller med familjen som gjort att det bara lämnats.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Fantastiska bilder! Mycket trevliga fynd, blev nästan lite tårögd när jag tittade igenom bilderna.

[quote=""Tallsniffaren""]... Skulle själv vilja hitta några såna pärlor ibland, men har inte den turen. hittar bara nått som som ser ut som om nån släppt en bomb inne.[/quote]
Jag gissar på att dessa gårdar är långt ute på landet och att den odlingsbara marken som en gång tillhört gårdarna nu brukas av någon annan. Då får de stå rätt ostört och förfalla. Ligger som i närheten av en större ort brukar risken för vandalisering vara högre. Kanske ligger det andra bebodda gårdar i närheten med bra uppsikt mot dessa övergivna gårdar?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
MastorUE
Inlägg: 73
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 16:58
Kontakt:

Inlägg av MastorUE »

[quote=""Saddam""]Jag gissar på att dessa gårdar är långt ute på landet och att den odlingsbara marken som en gång tillhört gårdarna nu brukas av någon annan. Då får de stå rätt ostört och förfalla. Ligger som i närheten av en större ort brukar risken för vandalisering vara högre. Kanske ligger det andra bebodda gårdar i närheten med bra uppsikt mot dessa övergivna gårdar?[/quote]

Tack Saddam.

De ligger båda rätt så off. Den ena gården ligger relativt synligt från vägen men det är nog inte många fler än de som bor som rör sig där. Sen ser gården inte ut som något intressant men jag är glad att jag trotsade nässlorna och gick in. Ligger en del gårdar runt de båda ställena.
Skriv svar