Trälen

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

CunteN
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 29 sep 2008, 12:15

Trälen

Inlägg av CunteN »

Lite bilder jag tog i somras:
http://www.pixbox.se/alb_show_id778195_page0.html

Ta er en titt. :)
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Jag hatar er.
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

Fina bilder, men tragiska...... Vad gäller för Trälen, är det ingen som bryr sig? Riv stället å gör något vettigt av det i stället!
Användarvisningsbild
McB
Inlägg: 126
Blev medlem: tor 02 okt 2008, 18:22

Inlägg av McB »

[quote=""Topcom""]Fina bilder, men tragiska...... Vad gäller för Trälen, är det ingen som bryr sig? Riv stället å gör något vettigt av det i stället![/quote]

Vad är det för inställning? Är du på fel forum? ;)

Men, att riva och bygga nytt är precis vad företaget som äger stället vill göra, och nu har de också fått tillstånd till det. Frågan är bara om det finns pengar till ett dylikt projekt i dagens ekonomiska kris.

Var ute på Trälen för några veckor sedan, och då såg det likadant ut som det gjorde före sommaren; vita band uppspända lite överallt, men inga andra tecken på rivning och/eller nybyggnation.
CunteN
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 29 sep 2008, 12:15

Inlägg av CunteN »

[quote=""Mirage""]Jag hatar er.[/quote]
varför det då?
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Jag vet inte.
CunteN
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 29 sep 2008, 12:15

Inlägg av CunteN »

[quote=""Mirage""]Jag vet inte.[/quote]
Ok det var normalt.. :)
Användarvisningsbild
JMSvenungson
Inlägg: 367
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:35
Kontakt:

Inlägg av JMSvenungson »

[quote=""McB""]Men, att riva och bygga nytt är precis vad företaget som äger stället vill göra, och nu har de också fått tillstånd till det. Frågan är bara om det finns pengar till ett dylikt projekt i dagens ekonomiska kris.[/quote]

Hade inte grannarna överklagat beslutet att godkänna deras plan så att allt har stannat igen?
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""McB""]Vad är det för inställning? Är du på fel forum? ;)

Men, att riva och bygga nytt är precis vad företaget som äger stället vill göra, och nu har de också fått tillstånd till det. Frågan är bara om det finns pengar till ett dylikt projekt i dagens ekonomiska kris.

Var ute på Trälen för några veckor sedan, och då såg det likadant ut som det gjorde före sommaren; vita band uppspända lite överallt, men inga andra tecken på rivning och/eller nybyggnation.[/quote]

Hehe, nej missuppfatta mig inte. Jag gillar stället som det är men tyvärr kommer det ju att inom kort att bara bli högar med ruttna plank om förfallet fortsätter. Huset med det spetsiga taket och själva huvudbyggnaden ser jag som extra viktiga att kanske bevara, men det måste ju till att nån gör nåt nu! :)
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""JMSvenungson""]Hade inte grannarna överklagat beslutet att godkänna deras plan så att allt har stannat igen?[/quote]


Nej, efter regeringsbeslut våren 2007 är allt över och planen fastställd. Problemet är nog pengar.
Skriv svar