Förfallet hus

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Countrylass
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 29 dec 2008, 12:18
Kontakt:

Förfallet hus

Inlägg av Countrylass »

En bit bortanför där mina föräldrar bor står ett underbart litet hus och förfaller, säkerligen ett av många hus som går detta öde till mötes och visst är det sorgligt att se för det är ett så jättemysigt hus i sig själv.

Bild
Användarvisningsbild
Ragnar Svedje
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 21:57

Inlägg av Ragnar Svedje »

Hur ser det ut på insidan?
"övergivna lador och mossa"
Inaktiv skrivbordsutforskare
Countrylass
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 29 dec 2008, 12:18
Kontakt:

Inlägg av Countrylass »

Det är rätt charmigt där med, om det går att ta sig in till våren kan jag ta med kameran så ni får se , tyvärr som på många andra håll har det varit ungar där och förstört. när jag och min kompis var där sist så gick det att gå omkring på båda våningarna men det är becksvart på övervåningen.
Orginalhuset så att säga är byggt 1850 :P men vi gissar att det är ombyggt för det känns som avhugget och vi har hittat ett kort på ett gammalt hus i samma by och vi kan av läget inte hitta något annat hus som det skulle kunna vara(dessutom är det samma staket till trädgården)
Användarvisningsbild
Ragnar Svedje
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 21:57

Inlägg av Ragnar Svedje »

[quote=""Countrylass""]Det är rätt charmigt där med, om det går att ta sig in till våren kan jag ta med kameran så ni får se , tyvärr som på många andra håll har det varit ungar där och förstört. när jag och min kompis var där sist så gick det att gå omkring på båda våningarna men det är becksvart på övervåningen.
Orginalhuset så att säga är byggt 1850 :P men vi gissar att det är ombyggt för det känns som avhugget och vi har hittat ett kort på ett gammalt hus i samma by och vi kan av läget inte hitta något annat hus som det skulle kunna vara(dessutom är det samma staket till trädgården)[/quote]

Ungar....... de ska bara förstöra
"övergivna lador och mossa"
Inaktiv skrivbordsutforskare
Countrylass
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 29 dec 2008, 12:18
Kontakt:

Inlägg av Countrylass »

Mhmmm visst är det typiskt så säg, de förstår inte värdet i sådana här saker..tycker om detta gamla hus jag och att bara kunna vara där och fundera på människorna som har bott där vilket är ett kapitel i sig då det känns som det finns spår efter två generationer i huset.
Användarvisningsbild
Miktol
Inlägg: 14
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 20:22

Inlägg av Miktol »

[quote=""Countrylass""]Mhmmm visst är det typiskt så säg, de förstår inte värdet i sådana här saker..tycker om detta gamla hus jag och att bara kunna vara där och fundera på människorna som har bott där vilket är ett kapitel i sig då det känns som det finns spår efter två generationer i huset.[/quote]

...och där vid sista radens läsning vidgades pupillerna. Intressant att det finns fler som använder "tentaklerna" och inte bara känner efter rätt ljus för bästa fotot.
Skriv svar