"Fotografens Hus - Sala"

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
einsteintiina
Inlägg: 406
Blev medlem: sön 18 okt 2009, 16:48
Kontakt:

Inlägg av einsteintiina »

[quote=""AHE""]Hursomhelst så står traktorn skriven på en äldre herre som dessutom är skriven på gården hmm många frågetecken att räta ut[/quote]

Jag fick tag på en av ägarnas söner. Väntar fortfarande på mer info. Vet inte om han är så pigg på att svara på fler frågor och jag förstår honom. Han har ju själv spenderat mycket tid i huset och är det något infekterat familjedrama om stället, så vill man kanske inte svara på alltför många frågetecken från utomstående. Det är ju sorgligt när det händer en själv.
Of course I can keep secrets. It's the people I tell them to that can't keep them...

http://www.einsteintiina.com
Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

[quote=""einsteintiina""]Jag fick tag på en av ägarnas söner. Väntar fortfarande på mer info. Vet inte om han är så pigg på att svara på fler frågor och jag förstår honom. Han har ju själv spenderat mycket tid i huset och är det något infekterat familjedrama om stället, så vill man kanske inte svara på alltför många frågetecken från utomstående. Det är ju sorgligt när det händer en själv.[/quote]

Hoppas du får fram nånting i alla fall. ska bli riktigt kul få höra varför ett så stort och fint hus samt tomt bara fått förfalla
kdm
Inlägg: 60
Blev medlem: ons 18 jan 2012, 12:45

Inlägg av kdm »

//EDITERAD LÄNK\\


Har inte fått bekräftat om det rör sig om huvudbyggnaden eller någon utav ladugårdarna.
Senast redigerad av 1 Grishnac, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Älgben
Inlägg: 341
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 12:40
Kontakt:

Inlägg av Älgben »

Det står ju att det är en lada som brinner, samt: "Det finns bland annat ett gammalt bostadshus i närheten. Men just nu är det inte hotat".

Jag tolkar det som att huvudbyggnaden är utom fara och gissar att det är några snorungar som tänt på...
kdm
Inlägg: 60
Blev medlem: ons 18 jan 2012, 12:45

Inlägg av kdm »

[quote=""Älgben""]Det står ju att det är en lada som brinner, samt: "Det finns bland annat ett gammalt bostadshus i närheten. Men just nu är det inte hotat".

Jag tolkar det som att huvudbyggnaden är utom fara och gissar att det är några snorungar som tänt på...[/quote]

Jo det verkar så. Artikeln blev uppdaterad efter att jag hade postat den.
Min gissning är nog också snorungar som har haft "tråkigt".
Viper
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 16:31

Inlägg av Viper »

Har inte fått bekräftat om det rör sig om huvudbyggnaden eller någon utav ladugårdarna.[/QUOTE]

Kan inte ngn moderator ta bort den här länken ASAP?.. Den outar ju denna pärlas exakta position och det skulle vara grymt ledsamt om det blev mer förstört än vad det redan är.....
Senast redigerad av 1 Grishnac, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: "Fotografens Hus - Sala"

Inlägg av Grishnac »

Editerade ett inlägg och ett svar genom att ta bort en länk. Länken pekar ut huset lite för exakt.

Synpunkter på detta kan framföras och diskuteras och om den allmänna hållningen visar sig vara att länken bör finnas kvar så lägger jag tillbaka den.

//MOD
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
kdm
Inlägg: 60
Blev medlem: ons 18 jan 2012, 12:45

Inlägg av kdm »

[quote=""Grishnac""]Editerade ett inlägg och ett svar genom att ta bort en länk. Länken pekar ut huset lite för exakt.

Synpunkter på detta kan framföras och diskuteras och om den allmänna hållningen visar sig vara att länken bör finnas kvar så lägger jag tillbaka den.

//MOD
[/quote]

Fel av mig, tänkte mig inte riktigt för i all oro där mitt i natten när jag fick reda på att det brann på platsen. Editeringen accepterad. :)
Jina
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 15 aug 2012, 22:15

Inlägg av Jina »

Vet vilket huset är (aldrig tänkt på att det är tomt, konstigt nog), men varför kallas det fotografens hus?
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Jina""]Vet vilket huset är (aldrig tänkt på att det är tomt, konstigt nog), men varför kallas det fotografens hus?[/quote]

För att jag bestämde mig för att kalla det så i blogginlägget eftersom vi hittade en hel massa fotografiskt material i huset. Det verkar som att ägaren själv var en nitisk fotograf med många resor i bagaget. Sedan hängde det med.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar