Ödegård i västra Blekinge

Självbeskrivande.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Ödegård i västra Blekinge

Inlägg av Saddam »

En dimmig dag i slutet av Januari tog jag mod till mig och utforskade den stora ödegården jag känt till i flera år.

Kommer ihåg att det bodde en äldre man här fram till för några år sedan, brevlådan försvann ganska kvickt... så även nötkreaturen.
Den odlade marken övertogs av någon annan.

Men ingen verkar bry sig om själva byggnaderna.
På ladugårdens ena väg så står det 1847, huset ser dock nyare ut i mina ögon.

Om någon av er är på väg igenom dessa trakter och vill veta var denna gård ligger, hör av er... skicka ett pm så får ni veta mer.

Uppdatering 2012-03-04
Bilderna försvann i pixbox-kraschen, lade upp dem igen. Denna gång på flickr, varsågoda: [länk till albumet]
Bild


Va, har det redan gått 3 år!? Dags för ett återbesök för att kolla läget...
Senast redigerad av 2 Saddam, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: lade upp bilderna på nytt
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

Hade jag haft tid och pengar hade jag inte tvekat en sekund på att köpa gården. Byggnaderna har helt klart potential att bli riktigt vackra efter en j*vla massa arbete.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
rhdf
Inlägg: 143
Blev medlem: fre 24 okt 2008, 12:06

Sv: Ödegård i västra Blekinge

Inlägg av rhdf »

ni behöver inte slåss om den, ser ju nästan ut som att huset haft 2 separata bostäder ;)
Användarvisningsbild
NoFace
Inlägg: 208
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 20:35

Inlägg av NoFace »

[quote=""LowAndSlow""]Hade jag haft tid och pengar hade jag inte tvekat en sekund på att köpa gården. Byggnaderna har helt klart potential att bli riktigt vackra efter en j*vla massa arbete.[/quote]

Vaddå en massa arbete? Lite svartmögel skurar du snart av och kanske brunnen behövde smörjas upp en aning, sen är det bara att gå och sprätta på ägorna!

Otroligt hus- tänk om man kunde hitta ett sånt i mina trakter
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""NoFace""]Vaddå en massa arbete? Lite svartmögel skurar du snart av och kanske brunnen behövde smörjas upp en aning, sen är det bara att gå och sprätta på ägorna!

Otroligt hus- tänk om man kunde hitta ett sånt i mina trakter[/quote]

Om man nöjer sig med det så, en annan är perfektionist ;)
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Tiden går fort! Lade upp bilderna på nytt och tog bort den gamla fallerade länken. Planerar återbesök...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Renovering pågår för fullt här idag! Någon eller några har tydligen för mycket pengar och fritid. :)
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar