Glasspinnefabriken

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
KonRadioactive
Inlägg: 22
Blev medlem: ons 06 apr 2011, 17:25

Inlägg av KonRadioactive »

Någon som vet om stället fortfarande är övergivet?
“Insanity is the only sane reaction to an insane society.”

http://overstepper.blogspot.com/
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

[quote=""KonRadioactive""]Någon som vet om stället fortfarande är övergivet?[/quote]

Inte varit där på ett år typ men kan nästan garantera att det står kvar likadant. Kommer iaf inte renoveras å tvivlar på att det har rivits
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Kan ev ta reda på status i veckan när jag har vägarna förbi. Uppdatering kommer. Var där i höstas iaf, då stod allt kvar.
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
Sunken
Inlägg: 62
Blev medlem: mån 12 jul 2010, 06:37

Inlägg av Sunken »

Körde upp om fabriken när jag var ute och körde lite för ett par veckor sedan och det ser precis likadant ut som när jag var där för nått år sedan.
Har man barnasinnet kvar leker livet

Lite bilder
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Sunken""]Körde upp om fabriken när jag var ute och körde lite för ett par veckor sedan och det ser precis likadant ut som när jag var där för nått år sedan.[/quote]
Tack för statusuppdateringen, har varit lite småsugen på ett återbesök där. För er som känner till fabrikens läge och tänker dra dit snart: kolla upp lagerlokalen som ligger ca. 200 m bort vid den större vägen. Den ser ganska övergiven ut och syns bra nu på vintern när det inte finns några löv i vägen.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Läste precis på nätet att kommunen beslutat om att riva Glasspinnefabriken. Så skynda er att utforska ifall ni inte varit där än! Lagerlokalen(?) jag nämnde i förra inlägget har fräschats upp och det är knappt man känner igen den längre. Så glöm den...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Fordonen har forslats bort och den eldhärjade byggnaden har stängslats in. Det går att a sig in fortfarande men det är lite jobbigare än förr. En byggnad har rivits: det höga taket precis vid infarten(till höger). Inte så besöksvärt just nu, mycket av innehållet på kontoret har förstörts av väder och vind. Taket har rasat in i fikarummet.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Benne
Inlägg: 7
Blev medlem: tor 08 okt 2015, 07:12
Kontakt:

Inlägg av Benne »

[quote=""Saddam""]Fordonen har forslats bort och den eldhärjade byggnaden har stängslats in. Det går att a sig in fortfarande men det är lite jobbigare än förr. En byggnad har rivits: det höga taket precis vid infarten(till höger). Inte så besöksvärt just nu, mycket av innehållet på kontoret har förstörts av väder och vind. Taket har rasat in i fikarummet.[/quote]

Vet du om fabriken går att besöka nu? Kan tänka mig att dom rustat upp byggnaden eller kanske rivit den. Kan du möjligtvis skicka koordinater i PM? ;)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Benne""]Vet du om fabriken går att besöka nu? Kan tänka mig att dom rustat upp byggnaden eller kanske rivit den. Kan du möjligtvis skicka koordinater i PM? ;) [/quote]
Glasspinnefabriken är numera riven. Ingenting finns kvar, allting är rivet och bortforslat.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar