Resterna av ett pappersbruk i Småland

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Mackan666
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 16 jul 2014, 12:10

Inlägg av Mackan666 »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]Brann igår i stora silon enligt lokaltidningen. Byggnaden var övertänd men är tillräckligt robust för att stå kvar. Silosarna har i övrigt inte använts sen tidigt 80-tal så det måste varit antikt spån som brann.[/quote]

Blev vittne till denna brand igår, Brann rejält från fönster. Mest ironskt va att luktade gamla pappermassa trots att de var spån som brann.
bröderna
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 09 jun 2014, 21:07

Inlägg av bröderna »

Jag var här förra helgen var ett riktigt coolt ställe.
Såg inte så många spår av att det hade brunnit faktist.
Fanns inte mycket grejer kvar i den gamla fabrik men den var väldigt mäktig att gå runt i. Blev positivt överaskad att det ej fanns så mycket klotter eller graffati.

Lite varning dock att det ligger ett hus lite jämte fabriken.
Där var folk ute och höll på sin trädgård. Var dock väldigt försiktiga och smög förbi deras synfält.

Var även inne i en gammal kontors byggnad som tillhörde fabriken.
Där fanns mycket kvarlämnat bland annat ett labb med massa gammal utrustning, ritningar, pärmar fulla med papper m.m. Vi fick dock ha låg profil då man såg in utifrån vägen.
bröderna
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 09 jun 2014, 21:07

Inlägg av bröderna »

[quote=""bröderna""]Jag var här förra helgen var ett riktigt coolt ställe.
Såg inte så många spår av att det hade brunnit faktist.
Fanns inte mycket grejer kvar i den gamla fabrik men den var väldigt mäktig att gå runt i. Blev positivt överaskad att det ej fanns så mycket klotter eller graffati.

Lite varning dock att det ligger ett hus lite jämte fabriken.
Där var folk ute och höll på sin trädgård. Var dock väldigt försiktiga och smög förbi deras synfält.

Var även inne i en gammal kontors byggnad som tillhörde fabriken.
Där fanns mycket kvarlämnat bland annat ett labb med massa gammal utrustning, ritningar, pärmar fulla med papper m.m. Vi fick dock ha låg profil då man såg in utifrån vägen.[/quote]

Här är lite bilder ifrån kontoret:
http://www.abandonedcrypt.com/?p=300
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Blev lite ledsen över att se arkivet ligga och förstöras... :( jag minns "laboratoriet" från mitt besök för länge sen men kanske inte var i hela huset, minns inte riktigt.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Skriv svar