Kraftfördelarstationen

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Örjan Hamrin är en mycket kunnig kille ang gamla grängesberg och även han har verifierat att "konstapelns hus" i själva verket var dynamitförrådet.

I övrigt finns det kvar spår av både Bank (väldigt lite), kyrkogårsmur/kyrkan, klocktorn, prästgården (där Örjan f.ö är uppväxt), sjukstugan och en hel del andra byggnader i området. Vissa ligger dock illa till pga rasrisken.

Tråkigt är dock att idioter gått loss med grafitti på både fördelarstationen och maskinhuset brevid (dom har som tur är låtit vattentornet vara ifred).
Även resterna av müllers maskinhus var dock tagat :(
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Aseabarn""]Haha, jag erkänner inget, fast din slutledningsförmåga är imponerande ;) ... Jag hade tänkt slippa outas i forumet egentligen - tänker mig att min sida ska vara så insnöad som möjligt så det inte blir för mycket UE-turism om jag lägger ut något, så därför ligger jag oftast lågt i forum. :cool: Fast jag ligger ändå efter med uppdateringar så det jämnar väl ut sig. Var hursomhelst en rolig position att vara i - jag har nog träffat rätt många härifrån, som det skulle visa sig.[/quote]

Tsss....jag tror nog de flesta med lite insyn har avslöjat dig för länge sen ;)
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

[quote=""Grishnac""]Tsss....jag tror nog de flesta med lite insyn har avslöjat dig för länge sen ;) [/quote]

You're welcome! Det var nästan meningen.. Det är ju "de andra" man fruktar. The others - den ständiga forumskräcken - de som inte borde hitta dit. (Om de inte är en myt - lokala oförmågor finns ju överallt oavsett forum)
Industristofil och fabriksromantiker
Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Inlägg av daytripper72 »

Det blir bara kladdigare. Betydligt mer graffat nu än för ett år sedan. :(
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Korspostar lite för att varna för spiraltrappan med anledning av denna tråd:
SVT Kultur och nöje -Sverige! -Ruinturism

Spiraltrappan har egentligen passerat "gå" för länge sedan... Man ska INTE gå upprätt i trappan! Helst inte ens krypa på alla fyra och det är fullständigt livsfarligt att gå långt ut på trappstegen. Muttrarna som burit upp stegen i ytterkant är bortskruvade sedan flera år och de sitter bara fast i mittpelaren där de är smalast och stora brytkrafter uppstår. Jag höll på att mista liv och lem när ett trappsteg bröts av och föll ned på golvet och jag kröp ändå på alla fyra och klamrade mig fast omfamnande mittpelaren. Det finns nog trevligare sätt att dö än att ramla baklänges, fastna mellan stegen och bryta ryggen.
Industristofil och fabriksromantiker
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

Dessutom kliver dom över förkastningssprickan in i den direkta raszonen. :mad:
Snacka om att hästarna inte är i stallet.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Skriv svar