lesjöfors

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

mr d
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 29 nov 2009, 17:37

lesjöfors

Inlägg av mr d »

någon som har varit i lesjöfors och fotat? :)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""mr d""]någon som har varit i lesjöfors och fotat? :) [/quote]

För x antal år sedan så fastnade sågverket på bild. Vid ett återbesök något år senare så pågick någon lågintensiv rivning, hur är status kring sågverket idag? Helt borta, eller har rivningsarbetet tagit paus?

http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/ ... Sagverket/

/B
Användarvisningsbild
JMSvenungson
Inlägg: 367
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:35
Kontakt:

Inlägg av JMSvenungson »

Jag har varit i Lesjöfors men några foton blev det aldrig. Jag var bara på genomresa så någon längre visit blev det aldrig men jag har planer på återbesök, ju snarare desto bättre.
Användarvisningsbild
Vinylbrus
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 17:22

Inlägg av Vinylbrus »

[quote=""mr d""]någon som har varit i lesjöfors och fotat? :) [/quote]

Några bilder från en annan del av Lesjöfors. Inte sågverket alltså. Ingen aning om nuvarande status.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Sv: lesjöfors

Inlägg av Ärlige Harry »

Rostsverige har varit där. Verkar hyfsat övergivet:

http://rostsverige.blogs.se/tags/projek ... fullposts/
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""JMSvenungson""]Jag har varit i Lesjöfors men några foton blev det aldrig. Jag var bara på genomresa så någon längre visit blev det aldrig men jag har planer på återbesök, ju snarare desto bättre.[/quote]

Det är samma här. Ett antal besök men aldrig läge för fotografering. Finns en del intressant där som jag gärna skulle vilja ha på bild medan det finns kvar.
mr d
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 29 nov 2009, 17:37

Sv: lesjöfors

Inlägg av mr d »

sågverket är jämmnat med marken.det skedde förra veckan efter en del tjafs med ägarna..
mr d
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 29 nov 2009, 17:37

Sv: lesjöfors

Inlägg av mr d »

sågverket är rivet,skedde förra veckan..
Mats
Inlägg: 88
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 17:12
Kontakt:

Inlägg av Mats »

Har varit i Lejsöfors flera gånger med jobbet. Finns mycket byggnader som står öde på orten, allt ifrån industrier, affärer och bostäder. Också mycket sletet.

Mitt intresse är idrottsplatsnostalgi, jag åker runt och fotografera idrottsplatser. Helst de gamla, förfallna och sletna. I och med att jag åker mycket på underliga orter så ser man mycket övergivet också.
Har varit och fotat Stålvallen i Lesjöfors . Åker ni till Lesjöfors och kommer söder ifrån så passerar ni Långban (gammal gruvby). Här finns mycket öde bl.a bostäder, industrier, idrottsplats ,hockeyrink m.m .
Från söderut och mot Lesjöfors och vidare norrut ligger också den nedlagda delen av inlandsbanan. Borde finnas mycket övergivet inom järnvägen också. Stationer, banvaktstugor , broar m.m.

På min hemsida www.idrottsplats.se finns bilder på bl.a Stålvallen i Lesjöfors och övergivna Mullvallen i Långban.
Mats
http://www.idrottsplats.se
Svensk idrottsplatsnostalgi
SvenHedin
Inlägg: 162
Blev medlem: ons 09 sep 2009, 13:09

Inlägg av SvenHedin »

var i Lesjöfors i Torsdags, de håller på och river delar av det gamla industiområdet nu. vet inte hur mycket de tänkt riva mer.
Skriv svar