Cementfabriken

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Skriv svar
Användarvisningsbild
choctaw
Inlägg: 234
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 14:54
Kontakt:

Cementfabriken

Inlägg av choctaw »

Nådde mitt slutmål tillslut. Cementfabriken. Lägger upp en del bilder, resten ska jag lägga ut på min hemsida.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Ah! Ja där har man ju tittat. Antar att det..hm..kreativa klottret a la blodspår var kvar?..
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
choctaw
Inlägg: 234
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 14:54
Kontakt:

Inlägg av choctaw »

[quote=""riddar m""]Ah! Ja där har man ju tittat. Antar att det..hm..kreativa klottret a la blodspår var kvar?..[/quote]

Nja, inte vad jag kunde se. Vart skulle det vara isåfall? Där var gott om klotter överallt. Har du bilder från ditt besök?
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Hoppas du tog några utsiktsbilder när du var där, de gjorde vi iaf :)
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""Amanite""]Hoppas du tog några utsiktsbilder när du var där, de gjorde vi iaf :) [/quote]

Det låter äventyrligt som tusan, det gjorde då inte jag... :) kom det inga arga hästägare och skrek på er?
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""zlize""]Nja, inte vad jag kunde se. Vart skulle det vara isåfall? Där var gott om klotter överallt. Har du bilder från ditt besök?[/quote]

Det var någonstans på baksidan... känns som att några kids sett för mycket på skräckfilm... men annars fanns det ju fina miljöer däromkring. Missade själv betongstrukturresterna på din sista bild, gillar sånt...

Bild

Bild
(den här bilden togs innan jag skaffat lättviktsstativet...)

Bild

Bild
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""riddar m""]Det låter äventyrligt som tusan, det gjorde då inte jag... :) kom det inga arga hästägare och skrek på er?[/quote]

Absolut inte, vi traskade upp i nått mindre torn via mer eller mindre pålitliga trappor minns jag. Väl uppe tyckte jag att det var en rätt skapligt utsikt :)
I övrigt tycker jag stället är högst mediokert.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""Amanite""]Absolut inte, vi traskade upp i nått mindre torn via mer eller mindre pålitliga trappor minns jag. Väl uppe tyckte jag att det var en rätt skapligt utsikt :)
I övrigt tycker jag stället är högst mediokert.[/quote]

Tja, fast utbudet just runt Malmö i stort är ju inte sådär svindlande. Och övervuxna betongrester är fina. Får undersöka utsiktsmöjligheterna om jag har vägarna förbi igen...
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""riddar m""]Tja, fast utbudet just runt Malmö i stort är ju inte sådär svindlande. Och övervuxna betongrester är fina. Får undersöka utsiktsmöjligheterna om jag har vägarna förbi igen...[/quote]

Gör så, kan jag ju rekomendera cementfabriken i kalkbrottet om du gillar betongrester och vill hålla dig i malmötrakten. :)
Användarvisningsbild
choctaw
Inlägg: 234
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 14:54
Kontakt:

Inlägg av choctaw »

[quote=""riddar m""]Det var någonstans på baksidan... känns som att några kids sett för mycket på skräckfilm... men annars fanns det ju fina miljöer däromkring. Missade själv betongstrukturresterna på din sista bild, gillar sånt...


[/quote]

Det var ju typiskt att man missade det, hade tänkt sticka dit igen, var lite mycket folk där just den dagen och det var ändå vid 10 tiden på en måndag. Skulle varit intressant att ta sig upp högst upp.
Skriv svar