Övergiven fabrik centrala Sthlm

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Silfverfisk
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 21 dec 2011, 00:42

Inlägg av Silfverfisk »

Jo, det är faktiskt en kolsyrefabrik men den ligger iof. i samma område som färgfabrikerna :)

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 074&type=3
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Mirage""]Även om jag kan förstå varför det händer så vill jag säga att jag på inget stätt stöder det. Jag kommer sakna det, åtminstonde för mig, det mer "naturliga" liljeholmen med mera.


Skulle vara intresant att höra vad Jörnmark tänker om denna utveckling.[/quote]
Tiderna förändras. Vad mer kan man säga?
Det jag brukar säga till fastighetsägare är att det kan vara en bra idé spara delar av det gamla. Men industrierna kommer aldrig tillbaka.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""jornmark""]Tiderna förändras. Vad mer kan man säga?
Det jag brukar säga till fastighetsägare är att det kan vara en bra idé spara delar av det gamla. Men industrierna kommer aldrig tillbaka.[/quote]

Tack och lov för det. Annars hade detta forum varit överflödigt... ;)
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
SvenHedin
Inlägg: 162
Blev medlem: ons 09 sep 2009, 13:09

Inlägg av SvenHedin »

Perfekt med lite nya bostäder så 08 :o rna kan skuldsätta sig lite mer.. låna, låna handla, handla låna, låna handla, handla.

Vi får hoppas att inte bolånemarknaden hinner krascha innan de flyttat in.
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Det känns ju rätt skumt med en så stor plätt präktförfall alldeles intill vattnet i tämligen attraktivt område, bortsett Cementa då.

Var där och kikade för en tid sedan men iddes inte hoppa staket för att komma in och balansakt längs vattnet en söndag när "alla" höstpysslade med båten kändes än mer avlägset.

Bortskämd med bra ställen som inte kräver akrobatik antar jag. ;)
Silfverfisk
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 21 dec 2011, 00:42

Inlägg av Silfverfisk »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Det känns ju rätt skumt med en så stor plätt präktförfall alldeles intill vattnet i tämligen attraktivt område, bortsett Cementa då.

Var där och kikade för en tid sedan men iddes inte hoppa staket för att komma in och balansakt längs vattnet en söndag när "alla" höstpysslade med båten kändes än mer avlägset.

Bortskämd med bra ställen som inte kräver akrobatik antar jag. ;) [/quote]

Snacka med Marco som bor i båten så kanske han släpper in er. Har brukar avra ok, om man frågar först annars blira han jävligt sne har jag hört :cool: !
Nepenthe
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 18 mar 2013, 12:37

Inlägg av Nepenthe »

Var inne där idag, riktigt fett även om det är nerklottrat. Marco släpper gärna in om man frågar snällt, mötte honom på insidan och han blev inte särskilt sur. Blir nog återbesök med ficklampa, källaren verkade intressant men mörk.
Skriv svar