Sala kalkgruva.

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""lortopalt""]Så här ser det ut vid Strå Kalkbruk nu. Jag stannade till där i går när jag åkte förbi.[/quote]

Ja jisses, jag var där 5-6 år sedan, och i flera år tänkt att -Jag måste åka dit en gång till innan det rivs", men nu är det uppenbarligen för sent, man ska aldrig skjuta upp besök till morgondagen...

/B
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

För sent är det inte. Så här såg det ut i söndags. Man hann inte göra så mycket innan någon lokalpatriotisk rebell(?!) satte P för planerna. Tydligen river man just pga faran den utgör genom sin popularitet bland lokala ungdomar. Märklig paradox isåfall - om ingen intresserat sig tillräckligt för platsen för att besöka den så hade den alltså fått stå kvar...

Intresset begränsas för övrigt inte till ungdomar. Mötte en man, 64, med pågående projekt att filma kalkbrukets öde från före till efter att rivningen är avslutad.

Kringbyggnaderna används. De och silon med smileyn ska inte rivas.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Industristofil och fabriksromantiker
Tera
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 18 jul 2015, 16:06

Inlägg av Tera »

[quote=""Rutger""]Ovanligt bra bilder, även om det nästan bara var detaljbilder. Hoppas vi får se mer från din kamera i fortsättningen.
[/quote]

Verkligen, otroligt bra bilder.

edit: ... och man kommer till sista sidan och ser att det rivs. :( Är det rivet nu?
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Helt rivet. (Tegelhusen kvar och används som sagt)
Industristofil och fabriksromantiker
Skriv svar