Tollare Pappersbruk (sammanslagna trådar)

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

clearminds
Inlägg: 20
Blev medlem: sön 01 nov 2009, 10:46

Inlägg av clearminds »

De kanske har satt upp sprängmedell i smyg och gömt det fint.. Så imorgon så säger det kaboom? Eller kanske inte...
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Hehe ja man bör nog dra sig tillbaka lite raskt om man ser färgglad stubin från bärande pelare... Men nu tror jag inte dom spränger här (förutom skorstenen), för komplicerat uppbyggt med olika huskroppar och tegel är väl lätt att ta ner.

Vore kul om de kunde börja nagga på Aroma Kaffe-huset och den där översta kåken med balken ovanför dörrn, så man kunde kika in där... Har fortfarande inte greppat var "Luftslottet"-scenerna spelades in.
Användarvisningsbild
dhx
Inlägg: 170
Blev medlem: lör 07 aug 2010, 09:39

Inlägg av dhx »

Tänkte detsamma när jag såg den häromkvällen. Exteriören känner man ju igen, men inte en del av interiörerna. Och det är nog den enda byggnad jag inte varit inne i.
Junkman
Inlägg: 202
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 13:42

Inlägg av Junkman »

Var där i söndags...........ingen rolig syn. Allting var sönderslaget eller nedklottrat, ett ställe man borde besökt för sådär 15 år sedan då det förmodligen var i bättre skick? Var inne i det väldoftande kaffehuset :-) å fotade, blev nog föressten själv fotad av webbkameran........Kommer bilder senare.
Senast redigerad av 1 Junkman, redigerad totalt 0 gånger.
clearminds
Inlägg: 20
Blev medlem: sön 01 nov 2009, 10:46

Inlägg av clearminds »

[quote=""Junkman""]Var där i söndags...........ingen rolig syn. Allting var sönderslaget eller nedklottrat, ett ställe man borde besökt för sådär 15 år sedan då det förmodligen var i bättre skick? Var inne i det väldoftande kaffehuset :-) å fotade, blev nog föressten själv fotad av webbkameran........Kommer bilder senare.[/quote]

VA, var ni inne i kaffehuset?!
Användarvisningsbild
dhx
Inlägg: 170
Blev medlem: lör 07 aug 2010, 09:39

Inlägg av dhx »

Hm, nu måste jag kanske göra ett fjärde besök, innan det försvinner, hehe
Junkman
Inlägg: 202
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 13:42

Inlägg av Junkman »

[quote=""clearminds""]VA, var ni inne i kaffehuset?![/quote]
Det ena av kaffehusen, där tillverkningen skett :) (luktade riktigt gott).
igohugo
Inlägg: 7
Blev medlem: fre 04 mar 2011, 22:40

Inlägg av igohugo »

Några bilder från det numera även "sönderfotograferade" pappersbruket
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

[quote=""benkar""]Kul se bilder just därifrån, var en av de första ruiner jag besökt![/quote]
Vilket år är dina bilder ifrån, Benkar? Så "rent" och fint, inget klotter.

BTW, kanske en idé att merga trådarna om detta objekt.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""igohugo""]Några bilder från det numera även "sönderfotograferade" pappersbruket[/quote]
Ser mer sönderklottrat ut...

Inte kan man fotografera sönder ett ställe... Så längde det inte är skräpbilder så tycker jag att det är kul att vad och hur andra har fotograferat samma platser... Och dina är verkligen inte skräp.
Skriv svar