Tollare Pappersbruk (sammanslagna trådar)

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Skriv svar
jagesoft
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 17 jul 2009, 10:07

Tollare Pappersbruk (sammanslagna trådar)

Inlägg av jagesoft »

3 st trådar om samma Pappersbruk ihopslagna till en tråd, Det gamla bruket, Pappersbruket del 2 av minst 3...., Pappersbruket del 3.

Kolla gärna om det redan finns en tråd om en plats/ruin, och fortsätt i den, istället för att starta nya.

/benkar -Moderator

http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 49efd19969

Varken mer eller mindre
Senast redigerad av 4 benkar, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""jagesoft""]http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 49efd19969

Varken mer eller mindre[/quote]

Kanske hade blivit en intressantare trådstart om du hade berättat lite mer om Tollare, eller dess framtida planer.
Välkommen hit i alla fall!
jagesoft
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 17 jul 2009, 10:07

Inlägg av jagesoft »

Jag vet inte vad du är för en lallare men det är väl iaf. tur att mitt uppdrag i livet inte är att väcka ditt intresse.

För att hjälpa mig lite på traven antar jag att du har ett gäng spännande och mer ljusskygga anekdoter att bjuda på?
Stället är gammalt och gissningsvis bär säkerligen på en intressant historik utöver det man generellt sett kan läsa sig till på nätet.

NCCs framtidsplaner finner jag däremot helt ointressanta.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Intressant nog resterna av ett pappersbruk strax utanför Stockholm :eek: , men, det var ju några år sedan, pappersbruket nedlagt 1964, men de sparkade anställda hade inga större problem få ett nytt jobb, kommunen i fråga var på den tiden fylld av olika industrier som formligen skrek efter arbetskraft :)

Efter 1964 var det lite hej och hå i många år, diverse olika småindustrier m.m som huserade i byggnaderna, men nu känns det som luften gått ur det hela, den sista striden tycks handla om olika syn på miljö, kommun vs ägare, ska man sanera, eller ej, och hur i så fall, eller inte....

Kul se bilder just därifrån, var en av de första ruiner jag besökt!

Edit/ Lite "Kul" att platsen i fråga, i något avsnitt av "Män som hatar kvinnor" (?) så var det ett "Tegelbruk i Roslagen", som i filmen låg till vänster via en avfartsväg, vid Turinge nere i Södermanland, lätt luras med film och snygga/olika klipp... :D

/B
Senast redigerad av 8 benkar, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""jagesoft""]Jag vet inte vad du är för en lallare men det är väl iaf. tur att mitt uppdrag i livet inte är att väcka ditt intresse.

För att hjälpa mig lite på traven antar jag att du har ett gäng spännande och mer ljusskygga anekdoter att bjuda på?
Stället är gammalt och gissningsvis bär säkerligen på en intressant historik utöver det man generellt sett kan läsa sig till på nätet.

NCCs framtidsplaner finner jag däremot helt ointressanta.[/quote]

Prince charming presenterar sig.....
fredrik
Inlägg: 245
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 00:41

Inlägg av fredrik »

. . . det är säkert bara ännu en i grunden relativt väluppfostrad yngling som gör revolt på internet istället för hemma för att "ensamma mamman" inte lyssnar. Brukar gå över tills de skall söka jobb . . .
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

Om vi återigen ska ha en sån här debatt så var väl bunkrologens inlägg inte det charmigaste välkomnande vi sett heller.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""mopedhuligan""]Om vi återigen ska ha en sån här debatt så var väl bunkrologens inlägg inte det charmigaste välkomnande vi sett heller.[/quote]

hehe ;) men att gå ut och kalla folk som skrivit på forumet länge för lallare i sitt 2a inlägg kanske inte bäddar för ett välkomstmottagning heller.

Tollare är ett trevligt ställe och har huserat både mc klubbar och annat innan det föll i ruiner har jag fått berättat. Husen avser rivas och att på laglig väg få komma in och plåta säger fastighetsägarna nej till, var en grupp på fotosidan som kollade upp det där. Fast det är inte direkt svårt att ta sig en kik ändå om man nu känner för det......
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Tollare har en intressant historia, men är i dagsläget ett riktigt skitobjekt eftersom att det är totalt sönderslaget och ett graff-fame. Stället är fullt med minderåriga och det är förmodligen bara en tidsfråga innan någon gör sig ordentligt illa där och debatten är igång igen.

Jag var där första gången 99/00 någon gång och blev imponerad av det mäktiga bygget.

Bifogar ett par bilder från stället.

Lallare?, jag är nog tillräckligt gammal för att inte ta åt mig av något dylikt då jag arbetar och försörjer mig.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
dhx
Inlägg: 170
Blev medlem: lör 07 aug 2010, 09:39

Pappersbruket del 2 av minst 3....

Inlägg av dhx »

Återbesök idag med ny 28-vän och (för mig) ny kamera. Några bilder blev det, men på 2 timmar hann vi bara igenom en bråkdel av det vi ville. Så det blir minst en tur till om ett par veckor. Roligt var det!

http://www.pixbox.se/alb_show_id1218291_page0.html
Skriv svar