Tollare Pappersbruk (sammanslagna trådar)

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Håller med där, desto fler fotografer på samma plats desto roligare att kolla bilderna sedan och se hur olika folk ser en plats, vilka vinklar mm man väljer.

Själv har jag till min förskräckelse märkt att jag plåtat av en hel del graffitiverk där, något jag brukar hata helhjärtat men faktiskt tydligen börjat uppskatta. :eek: Jag måste nu prata med min terapeut....
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""wildhack""]Vilket år är dina bilder ifrån, Benkar? Så "rent" och fint, inget klotter.
[/quote]

2005. Var fortfarande aktivitet i delar av området/byggnaderna då, så man kunde bara gå in i de nedre delarna.

En favorit från 2005, trots gammal 300D och elak efterbehandling, är den här bilden.

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Urban Exploration Gabriel
Inlägg: 117
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 17:23

Inlägg av Urban Exploration Gabriel »

[quote=""benkar""]2005. Var fortfarande aktivitet i delar av området/byggnaderna då, så man kunde bara gå in i de nedre delarna.

En favorit från 2005, trots gammal 300D och elak efterbehandling, är den här bilden.

/B[/quote]

Haha sån lampa hade jag när jag var liten
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Urban Exploration Gabriel""]Haha sån lampa hade jag när jag var liten[/quote]

Grattis Gabriel till snart 100 inlägg utan mening.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Har inkommit ett par "Rapporterade inlägg" från just den här tråden, kring några inlägg, med hänvisning till "omoget inlägg" och "vad tillförde detta inlägg?", känns som om det ligger en viss irritation i luften.

Så, för att undvika att det blir urspårning, diskutera gärna vidare med inlägg kring ruinen tråden handlar om, "Pappersbruket", men håll er till det.

/benkar -Moderator
Senast redigerad av 1 benkar, redigerad totalt 0 gånger.
Urban Exploration Gabriel
Inlägg: 117
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 17:23

Inlägg av Urban Exploration Gabriel »

[quote=""rjd2""]Grattis Gabriel till snart 100 inlägg utan mening.[/quote]

Jisses vad man känner sig dissad här :mad:

Jag har inte varit på UE på länge så jag har inget speciellt att komma med

När jag har varit mer på UE kommer jag lägga upp foton här och skriva om det, om nu jag har ens lust att vara kvar på detta forumet

Jag ska hålla käften nu och inte skriva mer...!!!
Senast redigerad av 3 Urban Exploration Gabriel, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Alla/många här på 28ds har sin egen syn på vad som är "omogna inlägg" och sin egen syn kring vad som är inlägg som för en diskussion framåt i en tråd, eller är blaj, ex på rapporterat inlägg är: "vad tillförde detta inlägg?"

Finns en rad olika forumdelar där det är mer fria tyglar, men i tex "UE-Rapporteringar och diskussioner" är det väl trevligt om alla som skriver kan hålla sig till ämnet, och skriva inlägg som tillför något konkret till diskussionen om ruinen i fråga.

Så, skriver det en gång till, för att undvika att det blir urspårning, diskutera gärna vidare här med inlägg kring ruinen tråden handlar om, "Pappersbruket", men håll er till det.

/benkar -Moderator
clearminds
Inlägg: 20
Blev medlem: sön 01 nov 2009, 10:46

Inlägg av clearminds »

Var där i lördags då var en hel del ingångar igenspikade, däremot var några av de andra lokalerna öppna nu. Man kom dock in fortfarande.

Däremot har de börjat riva på området en hel del på vägen ner till baksidan var rivet och kafferosteriet var på väg bort som det såg ut.
Junkman
Inlägg: 202
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 13:42

Inlägg av Junkman »

[quote=""Urban Exploration Gabriel""]Jisses vad man känner sig dissad här :mad:

Jag har inte varit på UE på länge så jag har inget speciellt att komma med

När jag har varit mer på UE kommer jag lägga upp foton här och skriva om det, om nu jag har ens lust att vara kvar på detta forumet

Jag ska hålla käften nu och inte skriva mer...!!![/quote]
ALLA som har UE intressen är välkomna hit!
Urban Exploration Gabriel
Inlägg: 117
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 17:23

Inlägg av Urban Exploration Gabriel »

[quote=""Junkman""]ALLA som har UE intressen är välkomna hit![/quote]

Jag känner mig inte alls välkommen hit längre :(
Skriv svar