Racebåtfabriken i Småland

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Racebåtfabriken i Småland

Inlägg av snoken »

En liten men gömd fabrik i västra Småland, väldigt trevlig att besöka faktiskt :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Tomt & Öde
Inlägg: 290
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 22:05
Kontakt:

Inlägg av Tomt & Öde »

Härligt härligt!
Och nu fick vi se hur PERFEKT det funkar när man postar bilderna direkt i tråden... istället för photobucket el. dylikt crap... :)
Centrala Sverige - http://www.tomtochode.se
Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av snoken »

[quote=""Tomt & Öde""]Härligt härligt!
Och nu fick vi se hur PERFEKT det funkar när man postar bilderna direkt i tråden... istället för photobucket el. dylikt crap... :) [/quote]

Ja det funkar över förväntan faktiskt! Snyggt jobbat.
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

Nice ställe. Jag som bor i Värnamo borde ju inte ha så långt dit med tanke på tidningen du fotat. Finns stället kvar?
Törnpil
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:20

Inlägg av Törnpil »

Väldigt fint område, vart finns detta ställe?
vart nyfiken på att fotografera detta själv åt min far som gillar båthistoria.
Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av snoken »

Stället ligger i Vik, några hundra meter från samhället Hestra/Isaberg.
Användarvisningsbild
Acke.
Inlägg: 106
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 12:07
Kontakt:

Inlägg av Acke. »

[quote=""Tomt & Öde""]Härligt härligt!
Och nu fick vi se hur PERFEKT det funkar när man postar bilderna direkt i tråden... istället för photobucket el. dylikt crap... :) [/quote]

[quote=""snoken""]Ja det funkar över förväntan faktiskt! Snyggt jobbat.[/quote]

Kul att ni gillar det! :)
Eligible, not too stupid. Intelligiable, and cute as cupid.
Knowledgeable, but not always right. Salvageable, and free for the night.

www.jornmark.se
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

Jag och en annan forummedlem åkte till Hestra för att besöka denna plats.
Enligt en lokalbo så revs fabriken för ca ett år sedan och man tillverkade träull i den och inte racebåtar. Detta var enligt honom. Har inte kollat upp huruvida detta stämmer men eftersom han bor ett par hundra meter från platsen verkar han trovärdig. Så här ser det i alla fall ut nu.
Bild

Ett litet tips i all välmening är att man lämpligen kan tala om när man var vid en plats, i synnerhet när man får frågan om stället fortfarande finns kvar. Tro nu inte att jag är sur på trådskaparen för det är jag verkligen inte. Tack för tipset om denna plats. Synd bara att stället rivits. Istället hittade vi ett annat mycket trevligt ställe i närheten. Bilder därifrån kommer förmodligen att läggas upp inom kort.
Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av snoken »

[quote=""jasifil""]Jag och en annan forummedlem åkte till Hestra för att besöka denna plats.
Enligt en lokalbo så revs fabriken för ca ett år sedan och man tillverkade träull i den och inte racebåtar. Detta var enligt honom. Har inte kollat upp huruvida detta stämmer men eftersom han bor ett par hundra meter från platsen verkar han trovärdig. Så här ser det i alla fall ut nu.
Bild

Ett litet tips i all välmening är att man lämpligen kan tala om när man var vid en plats, i synnerhet när man får frågan om stället fortfarande finns kvar. Tro nu inte att jag är sur på trådskaparen för det är jag verkligen inte. Tack för tipset om denna plats. Synd bara att stället rivits. Istället hittade vi ett annat mycket trevligt ställe i närheten. Bilder därifrån kommer förmodligen att läggas upp inom kort.[/quote]

Är det rivet nu alltså? Det trodde jag aldrig.. Jag har själv bott bara några kilometer från platsen i halva mitt liv. Farsgubben som vuxit upp där berättade att det tillverkades båtar av finare slag där i fabrikens sista skede.

Hittade du banvaktsstugan som finns längre ner för vägen? Ett fint rött hus med tillhörande garage och bil, även en traktor står där :)
Användarvisningsbild
Rottan
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 11:03

Inlägg av Rottan »

[quote=""snoken""]Är det rivet nu alltså? Det trodde jag aldrig.. Jag har själv bott bara några kilometer från platsen i halva mitt liv. Farsgubben som vuxit upp där berättade att det tillverkades båtar av finare slag där i fabrikens sista skede.

Hittade du banvaktsstugan som finns längre ner för vägen? Ett fint rött hus med tillhörande garage och bil, även en traktor står där :) [/quote]

Ok så du har bott i de trakterna.

Jo då den hittade vi . Mycket mysig bil som stod där.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar