Tampong Fabrik 2011

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
rasmusamanda
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 22 mar 2011, 20:29
Kontakt:

Inlägg av rasmusamanda »

Haha intressant fabrik :p
Timrek
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 28 jul 2011, 18:42

Inlägg av Timrek »

Var där idag. Allstå inte rivet ännu. Helt klart värt ett besök, eftersom det var ganska nyligen övergivet (2005?) jämfört med tidigare gruvor, sanatorier mm man besökt tidigare. Men jag kan hålla med om att det ser ut som en orkan dragit fram där inne.

Jag visste inte vad det var för ställe, men min "radar" för övergivna platser började larma när jag såg det i ögonvrån från bilen. Grinden vid vaktkuren var omkullvält, och personalparkeringen såg ut att vara mer än semestertom. Och den "pampiga" infarten förbi vaktkuren gav en spännande känsla.
Gick i vanlig ordning ett varv runt stället först för att skapa en överblick. Började ana att det var någon slags tygfabrik. Gick sedan in nerifrån och hamnade ganska snabbt i labbet. Tänkte "vad i hela..." Mikroskåp, plastburkar, provburkar mm utspritt över hela rummet.
I omklädningsrummen för fabrikspersonalen läste jag sedan något i stil med företagets "policy om kundnöjdhet osv ang tampongerna", då stod det klart vad som tillverkats där. Och plötsligt kom jag på att jag faktiskt sett en hel del tamponger utspridda lite här och var under min yttre rekningsrunda.

Så helt klart värt ett besök en småsolig sommardag. /Timrek
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

Ser intressant ut....
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Det finns en detaljplan ute, tanken är att området ska omvandlas till ett bostadsområde ganska snart.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Akrylamid""]Det finns en detaljplan ute, tanken är att området ska omvandlas till ett bostadsområde ganska snart.[/quote]

Bra album du har C3H3ONH2. ;)
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""jpkrax""]Bra album du har C3H3ONH2. ;) [/quote]
Tackar, jag ligger lite efter med att uppdatera den bara. Jag tar mera bilder än vad min långsamma redigeringstakt hinner med. Kanske blir det en tur ut till fabriken tråden handlar om, men frågan är om inte högen av bilder blir lite avskräckande stor!

Jag måste erkänna att jag inte kopplade C3H3ONH2 först, utan fick söka... Lite skämmigt :o
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Akrylamid""]Tackar, jag ligger lite efter med att uppdatera den bara. Jag tar mera bilder än vad min långsamma redigeringstakt hinner med. Kanske blir det en tur ut till fabriken tråden handlar om, men frågan är om inte högen av bilder blir lite avskräckande stor!

Jag måste erkänna att jag inte kopplade C3H3ONH2 först, utan fick söka... Lite skämmigt :o [/quote]

:D , jag trodde faktiskt du besatt den kunskapen.
Ber om ursäkt om jag generade dig.. ;)
Vad gäller update på fotosida är jag lika usel, ligger 1000-talet att gå igenom, men vem 17 hinner det.
E ju såå mycket man måste fota innan det är för sent.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Älgben
Inlägg: 341
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 12:40
Kontakt:

Inlägg av Älgben »

Jag besökte faciliteten igår och håller med om att det ser ut som fan därinne, men eftersom det är sällsynt med såpass "moderna" ruiner så är det ändå besöksvärt om man befinner sig i närheten.
Om inte annat för att kunna ge kollegerna ett kul svar på frågan: "vad gjorde du på semestern?" :)
Användarvisningsbild
62explore
Inlägg: 393
Blev medlem: tis 16 jun 2009, 09:03

Inlägg av 62explore »

Besök idag. Kan bara hålla med om att det är rejält sabbat, men det är en läcker miljö att strosa runt i. Man slås av hur stort det är när man gått runt ett par timmar och ändå inte hunnit titta på allt.

Bild

Bild
http://www.62explore.pixbox.se
http://www.flickr.com/photos/62explore/

-Sigmund Freud had an irrational fear of the number 62
PringlesMannen
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 19:19

Inlägg av PringlesMannen »

Ser ut att vara något för mig.
Ball fabrik, synd med skadegörelsen bara.
Skriv svar