Papyrus i Göteborg

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

skippermart
Inlägg: 11
Blev medlem: lör 15 jan 2011, 17:10

Inlägg av skippermart »

[quote=""PringlesMannen""]Hejsan allihopa! Har faktiskt tillägnat hela min lunchrast åt
att kolla runt på nätet efter information om Papyrus i Göteborg.
Fanns ingen tråd angående just Papyrus här på forumet, och då tyckte
jag det var läge att dra igång en.

Någon här som har varit där? Har läst lite på FB att säkerheten
kring området är ganska hög från väktare/polis efter obehöriga.

Vad vet ni om detta? Har förstått att området är ganska stort,
och vill gärna se mig omkring istället för att få stressa sig igenom
och känna att man har någon i baken.[/quote]

Hej

Var der for et par uger siden, det er monster stort, men det er absolut intet problem at komme ind..

Her er lidt af det jeg fik ud af det!..

Bild

Bild

Bild

Bild

Skipper on flickr.. http://www.flickr.com/photos/48316271@N02/
DriftUE
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 06 nov 2011, 15:29

Inlägg av DriftUE »

Jag tänkte ta mig ut idag. Någon som ska dit och känner för att ta följe?


EDIT: Här kommer en bild som jag tog på vägen under kvällen.

Bild
Senast redigerad av 1 DriftUE, redigerad totalt 0 gånger.
Ghost
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 29 jul 2012, 20:34
Kontakt:

Inlägg av Ghost »

Var och snurrade runt där i 6 timmar idag och fotograferade. Kanske har varit i hälften av alla rum, helt sanslöst stort! Vissa betongrum långt in där som inte ens finns fönster är väldigt mörka, rena rama skräckupplevelsen. Går ficklampan sönder där så blir man nog antingen uppäten av en lutätande spindel eller ramlar ner i något mörkt hål.. Inte en levande varelse förutom två polacker som började montera ner en gigantisk plåtvägg medan jag stod och fotograferade på andra sidan (sista bilden). Är det någon som fortfarande är intresserad av detta gigantiska ställe så la jag upp lite bilder.

Bilder
Användarvisningsbild
Kusligt
Inlägg: 133
Blev medlem: lör 16 jun 2012, 08:40

Inlägg av Kusligt »

[quote=""Ghost""]Var och snurrade runt där i 6 timmar idag och fotograferade. Kanske har varit i hälften av alla rum, helt sanslöst stort! Vissa betongrum långt in där som inte ens finns fönster är väldigt mörka, rena rama skräckupplevelsen. Går ficklampan sönder där så blir man nog antingen uppäten av en lutätande spindel eller ramlar ner i något mörkt hål.. Inte en levande varelse förutom två polacker som började montera ner en gigantisk plåtvägg medan jag stod och fotograferade på andra sidan (sista bilden). Är det någon som fortfarande är intresserad av detta gigantiska ställe så la jag upp lite bilder.

Bilder[/quote]

Härligt! Mkt bra bilder.
untie
Inlägg: 97
Blev medlem: lör 02 maj 2009, 16:40
Kontakt:

Inlägg av untie »

jag hörde ryktesväg (dvs någon hade läst det i tidningen) att det brunnit därinne nyligen. kan detta bekräftas/dementeras av ghost som varit där så pass nyligen? menar givetvis om det såg så ut, inte att du skulle ha satt eld på något :)
fina bilder!
Senast redigerad av 1 untie, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Det har brunnit i tjärpappen på taket. Stod i GP.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
untie
Inlägg: 97
Blev medlem: lör 02 maj 2009, 16:40
Kontakt:

Inlägg av untie »

ah okej. låter inte som något som
förändrar upplevelsen. tänkte dra dit på återbesök snart nämligen.
Ghost
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 29 jul 2012, 20:34
Kontakt:

Inlägg av Ghost »

[quote=""untie""]jag hörde ryktesväg (dvs någon hade läst det i tidningen) att det brunnit därinne nyligen. kan detta bekräftas/dementeras av ghost som varit där så pass nyligen? menar givetvis om det såg så ut, inte att du skulle ha satt eld på något :)
fina bilder![/quote]

Det stämmer. Jag såg några sönderbrända pappersrullar (king-size) som hade brunnit vid en vägg, men sen fanns det även en stor lokal där hela taket var svart, vet inte om det var sot eller gammal färg. Inget som försämrar upplevelsen.
bdrp
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 07 dec 2011, 19:26

Inlägg av bdrp »

Det var en tillbyggnad uppe på taket på en av byggnaderna som brann, verkar inte ha blivit några större skador. GP-artikel.

Mindre kul för de graffare som blev gripna av ett stort polisuppbåd inne på området ett tag senare, taskig tajming (stod i Mölndals Posten, pappersupplagan). Misstänker att det kommer vara lite mer väktare osv. på området nu.
Användarvisningsbild
Enirdna
Inlägg: 210
Blev medlem: ons 14 dec 2011, 09:45
Kontakt:

Inlägg av Enirdna »

[quote=""bdrp""]
Mindre kul för de graffare som blev gripna av ett stort polisuppbåd inne på området ett tag senare, taskig tajming (stod i Mölndals Posten, pappersupplagan).[/quote]

Jag kan tyvärr inte göra annat än att känna skadeglädje... HAHA! :rolleyes:
Redigerade bilder är fusk, and the barbwire stole my gloves.

http://postvita.blogspot.com/
Skriv svar