Hönsnätsfabriken

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Hönsnätsfabriken

Inlägg av Zeahawk »

Körde förbi en intressant byggnad idag och var tvungen att klättra över staketet och ta en titt. Tydligen är det en hönsnätsfabrik som lades ned under 90-talet. Lokalerna var ursprungligen en folkskola. Tydligen vill de nuvarande ägarna riva stället och bygga två höghus istället, men det har grannarna satt sig emot då de inte "vill bli av med utsikten". Undrar om man ska tolka det som att hela grannskapet består av ruinromantiker? ;)

Fler bilder finns på min ue-sida; ue.webucation.se
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

Såg trevligt ut!
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Var riktigt trevligt med! Har sett det på håll flera gånger när jag varit i den aktuella orten, men aldrig fått tummarna loss att kolla upp det. Såg iofs nu efter att jag lagt upp bilderna att någon har nämnt stället i förbifarten i någon annan tråd med och att det där stod att det varit en kycklingburfabrik, vilket jag tycker skulle stämma bättre än hönsnätfabrik som grannen till stället sa, om man tittar på de rester av material som fanns i lokalerna. Oavsett, ska någon dit, se bara upp med ena trappan, den kändes inte helt OK att gå i, takfönstret precis ovanför är krossat och tre steg i trappen såg väldigt murkna ut. Finns en trappa till upp, den är full av järnskrot, men det går att ta sig upp och ner.
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

Mycket trevligt ställe, otroligt att det är så välbevarat med tanke på hur centralt det ändå ligger på orten ifråga.
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

Fint fynd...grattis!
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Skriv svar