Orört, övergivet mejeri i Halland!

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

hedman
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 15 jul 2012, 22:33

Inlägg av hedman »

hejsan var bara tvungen att bli medlem när jag såg detta!!!
mejeriet är delvis övergivet...
det bedrivs ingen verksamhet där idag...
jag var en av dem sista som jobbade där, när ARLA hade en omlastnings station där. vi lämnade lokalerna för ca 1,5år sen och BRING lämnade ca 1år före oss. lokalerna ska rivas och det ska byggas bostäder där är det tänkt.
men det lär stå övergivet länge för ett beslut om godkännande är inte fattat det är fortfarande en industri tomt på pappret.
vet inte hur lång in i byggnaden ni kom men jag kommer ihåg när proppen gick en natt när jag jobbade, då gick jag och en arbetskompis ner i källeren för att byta. fick då syn på några långa vingar så jag började rota runt bland all skit där nere och hittade ett flygplan under en presening en cessna undrade givetvis hur den hade hamnat där och hur dem som hade ställt det där hade fått dit det.
en annan rolig sak det ryktas att.... han som köpte tomt och byggnad av ARLA gjorde en dunder affär när han köpte allt.
för när ARLA la ner så lämnade dem allt, från den dag då dem la ner för gått så när han hade köpt det så tog han ditt ett gäng utlänska gästarbetare för att montera ner allt rostfritt som kärl och ledningar och diverse rör och sålde allt som skrot han grävde upp en diezeltank på gården som innehöll diezel för 25.000kr han sålde alla kontorsmöbler osv.så när allt var klart hade han tjänat mer en vad han gav för tomt och byggnad.

ps. jag var faktist inne i stan för en månad sen då min bror tog studenten och körde då förbi och kollade läget. allt ser ut som när vi lämnade det och min nyckel passade fortfarande i låset rätt kul faktist


mvh hedman
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

Haha jag vill med hitta flygplan på arbetstid :)
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Detta ställe är numera en byggarbetsplats. Går fortfarande att ta sig in men inte mycket att se om man inte går igång på svettiga arbetshandskar, skottkärror och byggdamm. Däremot så undrar jag varför någon låtit två lastpallar med oöppnade förpackningar med datorer stå i typ 15 år...
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Exakt -det är en byggarbetsplats numer. Man har börjat riva upp kakel här och där. Ger stället 0 poäng då ruinkänslan är borta. Var kanske hög tid att utforska mejeriet någon gång i våras d.v.s. flera månader sedan. Nu känns det som att det är för sent.
[quote=""Zeahawk""]Däremot så undrar jag varför någon låtit två lastpallar med oöppnade förpackningar med datorer stå i typ 15 år...[/quote]
Ja det undrar jag med! Datumet stämmer bra då det stod "Windows 98" på dem! :D :D :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Kanske hög tid att lägga upp lite bilder från besöket? :D :rolleyes:
Bild
[ några till hittar du här ]

Som sagt; det var en byggarbetsplats då för ett år sedan... hur ser det ut idag, har dom kommit nått vart?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar