Orört, övergivet mejeri i Halland!

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Oblado
Inlägg: 100
Blev medlem: lör 19 feb 2011, 15:32

Orört, övergivet mejeri i Halland!

Inlägg av Oblado »

Fick höra att detta fina objekt skulle vara övergivet! Har gått förbi det många gånger men var säker på att det var aktivitet där då jag vet att för bara några år sen så användes det flitigt som mejeri.

Idag gick jag och en vän dit iallafall och undersökte. Nästan alla dörrar var dessvärre låsta, men det vi hittade var ändå ganska fint! Jag beräknar att vi enbart utforskade ca 10-20% utav hella byggnaden, men pågrund utav många lås så kom vi inte mycket längre. Vi hittade en box full med nycklar men då vi inte riktigt hade tid så struntade vi att testa dom i låsta dörrar.

Överlag var det ett riktigt fint och orört objekt! Knappt något spår utav gatukonst eller annat liknande. Hoppas verkligen att det kan få bevaras i detta orörda och fina skick.

Tog ett par bilder, är alltid lite för smånojjig och uppspelt när jag UEar så bilderna blir väl aldrig riktigt bra, men mja, försöker mest dokumentera.
Här är bilderna: http://www.pixbox.se/pic_show_id32990738.html
najk
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 20 nov 2011, 16:07

Inlägg av najk »

Stiligt, blir det fler besök för att komma åt allt?
Användarvisningsbild
Oblado
Inlägg: 100
Blev medlem: lör 19 feb 2011, 15:32

Inlägg av Oblado »

[quote=""najk""]Stiligt, blir det fler besök för att komma åt allt?[/quote]

Jadå, när vi har lite mer tid så ska vi ta oss dit igen och utforska mer grundligt. Hade ju dock enbart hört om detta stället enligt ryktesväg så jag förväntade mig ingenting alls, glatt överraskad blev man.
emm
Inlägg: 41
Blev medlem: mån 13 dec 2010, 14:24

Inlägg av emm »

Såg intressant ut. Blir till att försöka luska ut platsen för detta :)
Användarvisningsbild
Oblado
Inlägg: 100
Blev medlem: lör 19 feb 2011, 15:32

Inlägg av Oblado »

[quote=""emm""]Såg intressant ut. Blir till att försöka luska ut platsen för detta :) [/quote]

Hehe, tror inte det är alltför svårt att luska ut om jag ska vara ärlig.
Användarvisningsbild
Oblado
Inlägg: 100
Blev medlem: lör 19 feb 2011, 15:32

Inlägg av Oblado »

[quote=""emm""]Såg intressant ut. Blir till att försöka luska ut platsen för detta :) [/quote]

Om du finner vart det ligger, var god och outa inte det :) Stället är såpass orört att jag knappt vill ge ut i vilken stad det ligger om det skulle komma i fel händer...
emm
Inlägg: 41
Blev medlem: mån 13 dec 2010, 14:24

Inlägg av emm »

[quote=""Oblado""]Om du finner vart det ligger, var god och outa inte det :) Stället är såpass orört att jag knappt vill ge ut i vilken stad det ligger om det skulle komma i fel händer...[/quote]

Självklart. Vill ju såklart undvika att folk är där och förstör eller låser för att det springer massa folk.
Användarvisningsbild
Oblado
Inlägg: 100
Blev medlem: lör 19 feb 2011, 15:32

Inlägg av Oblado »

[quote=""emm""]Självklart. Vill ju såklart undvika att folk är där och förstör eller låser för att det springer massa folk.[/quote]

Tackar, uppskattas!
Mjo, man vill ju inte få dit "fel" personer...
ironfist
Inlägg: 11
Blev medlem: sön 08 apr 2012, 11:33

Sv: Orört, övergivet mejeri i Halland!

Inlägg av ironfist »

Mitt gamla jobb.. Dagtid jobbade man 05.00-13:30...
Användarvisningsbild
Oblado
Inlägg: 100
Blev medlem: lör 19 feb 2011, 15:32

Inlägg av Oblado »

[quote=""ironfist""]Mitt gamla jobb.. Dagtid jobbade man 05.00-13:30...[/quote]

Jaså? Där ser man! Var det medans arla höll till där eller när bring använde lokalerna?
Skriv svar