Möbelfabrik i Småland

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Skriv svar
pistol-pete
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 06 mar 2011, 18:56
Kontakt:

Möbelfabrik i Småland

Inlägg av pistol-pete »

Har inte hittat något om denna byggnad här på 28dagarsenare... Väldigt orört! Kan inte koderna här riktigt (om någon vill veta var det ligger), men man vill ju inte ha dit "obehöriga"... Kolla in bilder i bloggen! Hör av er om ni undrar något.

http://www.pistolen.fotosidan.se/blog/82873.htm
Senast redigerad av 2 pistol-pete, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""pistol-pete""]Har inte hittat något om denna byggnad här på 28dagarsenare... Väldigt orört! Kan inte koderna här riktigt (om någon vill veta var det ligger), men man vill ju inte ha dit "obehöriga"... Kolla in bilder i bloggen! Hör av er om ni undrar något.

http://www.pistolen.fotosidan.se/blog/82873.htm[/quote]

Nej, detta har nog bara nämnts i förbigående nån gång.
"huricane4" har varit där vet jag....Länk.
Får försöka luska ut var det ligger, det verkar ett helt underbart ställe.
JP
/edit Jo JJ och gänget var där på sin mystical tour i våras ju.... :o
Senast redigerad av 1 jpkrax, redigerad totalt 0 gånger.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
pistol-pete
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 06 mar 2011, 18:56
Kontakt:

Inlägg av pistol-pete »

Just det! Hans bussresa ja... :-) Ta en tripp vettja, grymt ställe!
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

Synd att det hamnade här, nu dröjer det nog inte länge innan vandalerna hittar dit.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Avery""]Synd att det hamnade här, nu dröjer det nog inte länge innan vandalerna hittar dit.[/quote]

Jag håller mig inte för att vara allt för smart, men jag listade ut det på en halvtimme... :o
Däremot är jag en jäkel på att googla... :D
Nej skämt åsido, tyvärr är det så att våra museala institutioner är VÄLDIGT noggranna i sina efterforskningar, dessutom är dom mediak*ta och presenterar allt på webben... :rolleyes:
Så ingen skugga över TS, vi får hoppas graffarna och det lokala buset inte sticker dit näsan.
Med tanke på läget osv, finner jag det ganska svårt för, iaf det lokala buset, att ta sig dit oupptäckta.
JP
ps/ jodå, pangapåpetter... ;) nu vet jag var det ligger, och jag passerar ofta där.....ds
@ avery ja tyvärr är det så, många gånger jag efterforskat kordinater osv har namn inom våran cirkel nämnts.

Ja inget ont menat, men våra bildsidor har använts i div "utredningar", JJ, mr B hr General, hr G....bara för att nämna några.
Som sagt, what goes on the web.......... ja, ni vet.

Det är det som är baksidan på medaljen, lr hur?

Vi vill i detta forum få credit för finds och pics.... och det ger som avkastning bla vandalism..... :(
Yaep, it's a f***ing thin line.

Men är inte det också essensen av vår dokumentation?
FÖRFALLET, FÖRSTÖRELSEN, FÖRGÄNGLIGHETEN...?

Jag ser det som en process, elda på med slutaren...
Hur som, det är/blir HISTORIA.......
er ödmjuke tjänare
JP
Senast redigerad av 2 jpkrax, redigerad totalt 0 gång.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
pistol-pete
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 06 mar 2011, 18:56
Kontakt:

Inlägg av pistol-pete »

[quote=""Avery""]Synd att det hamnade här, nu dröjer det nog inte länge innan vandalerna hittar dit.[/quote]

Är det så... ska jag ta bort det? Misstänkte att man bör vara försiktig, men då tappar ju detta forum sin funktion... eller?
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""pistol-pete""]Är det så... ska jag ta bort det? Misstänkte att man bör vara försiktig, men då tappar ju detta forum sin funktion... eller?[/quote]

Editerade mitt tidigare inlägg lite... :o
Nej du ska inte skämmas eller så, all info fanns redan, jag hänvisar till mitt tidigare inlägg i tråden.
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
pistol-pete
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 06 mar 2011, 18:56
Kontakt:

Inlägg av pistol-pete »

[quote=""jpkrax""]Editerade mitt tidigare inlägg lite... :o
Nej du ska inte skämmas eller så, all info fanns redan, jag hänvisar till mitt tidigare inlägg i tråden.
JP[/quote]

Ja... ok... kan som sagt inte koderna i det här forumet.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""pistol-pete""]Ja... ok... kan som sagt inte koderna i det här forumet.[/quote]

Finns grundläggande info i nedan tråd :)

Forumets hederskod

/B
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Det har postats bilder härifrån tidigare, det gick att lista ut stället enbart med hjälp av dem... och då tänker jag inte på Huricane4's bilder...

Ibland tror jag inte att det är avsikligt att komma med ledtrådar för ibland är de inte så självklara, men ska man verkligen skydda stället och samtidigt publicera bilder så går det men man måste vara väldigt restruktiv med vad man väljer att publicera.

Informationen finns oftast redan på nätet, men det är ledtrådar från våra bilder som gör det lite lättare att hitta fram... Och trådar med kommentarer "jag har hittat stället" skulle jag tro bara ökar målmedvetenheten på de som själva söker... Då har man bevisat att det går att hitta stället endast genom bilder och internet sökningar, inte att man måste få tips eller själv stöta på stället... och detta inlägg hjälper väll knappast situationen heller egentligen...
Skriv svar