Dalarna 2012

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
uman
Inlägg: 76
Blev medlem: fre 09 jul 2010, 18:36

Dalarna 2012

Inlägg av uman »

Jag och min fotokompis fick för oss att vi skulle göra några UE-besök i Dalarna. Sagt och gjort begav vi oss under två dagar i juli till några välkända ställen. Vet inte varför vi väntat så länge med att besöka dessa underbara platser. Samliga väl värda ett besök!
Foton för den intresserade finns på min hemsida och flickr

http://www.flickr.com/photos/64166711@N05/sets/72157630671746466/

http://www.urbanthorsell.se/dalarna-2012.html

Bild Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""uman""]Jag och min fotokompis fick för oss att vi skulle göra några UE-besök i Dalarna. Sagt och gjort begav vi oss under två dagar i juli till några välkända ställen. Vet inte varför vi väntat så länge med att besöka dessa underbara platser. Samliga väl värda ett besök!
Foton för den intresserade finns på min hemsida och flickr

http://www.flickr.com/photos/64166711@N05/sets/72157630671746466/

http://www.urbanthorsell.se/dalarna-2012.html

Bild Bild Bild Bild[/quote]


Som sagt förut, (och ej personligt) synd att du har förstört de fina bilderna med så elaka drag i reglagen i PS... ;)
Användarvisningsbild
uman
Inlägg: 76
Blev medlem: fre 09 jul 2010, 18:36

Inlägg av uman »

[quote=""bunkrologen""]Som sagt förut, (och ej personligt) synd att du har förstört de fina bilderna med så elaka drag i reglagen i PS... ;) [/quote]

Tack... :)
Liase
Inlägg: 129
Blev medlem: fre 26 jun 2009, 22:23

Inlägg av Liase »

[quote=""bunkrologen""]Som sagt förut, (och ej personligt) synd att du har förstört de fina bilderna med så elaka drag i reglagen i PS... ;) [/quote]

Hoppsan, här var vi bittra.. HDR är en smaksak, lite väl med detaljer i vissa bilder men så vet jag också att Flickr har en tendens att överdriva skärpan lite..

Annars så.. Många grymt snygga bilder i detta album! Vilka plugins använder du dig förresten av i PS?
Användarvisningsbild
uman
Inlägg: 76
Blev medlem: fre 09 jul 2010, 18:36

Inlägg av uman »

[quote=""Liase""]Hoppsan, här var vi bittra.. HDR är en smaksak, lite väl med detaljer i vissa bilder men så vet jag också att Flickr har en tendens att överdriva skärpan lite..

Annars så.. Många grymt snygga bilder i detta album! Vilka plugins använder du dig förresten av i PS?[/quote]

Ja ibland kommer det lite onödiga kommentarer...
som sagt en smaksak...

Även jag kan konstatera att Flickr slänger på extra skärpa. Blir lite för mycket, speciellt i de mindre versionerna av bilderna.

Jag kör Topaz adjust och Silver Efex Pro
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Liase""]Hoppsan, här var vi bittra.. HDR är en smaksak, lite väl med detaljer i vissa bilder men så vet jag också att Flickr har en tendens att överdriva skärpan lite..

Annars så.. Många grymt snygga bilder i detta album! Vilka plugins använder du dig förresten av i PS?[/quote]

Inte bitterhet, detta är avhandlat tidigare... Sen vad jag tycker om HDR är en annan sak, men det framgår nog tydligt ändå.

Sen skulle jag gärna se en definition på vad "en onödig kommentar" är ?!

På ett forum blir inlägg kommenterade, att jag avskyr HDR och tycker att det är ett sätt att
förstöra bilder på tycker jag inte känns onödigt på något sätt.
Senast redigerad av 1 bunkrologen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
uman
Inlägg: 76
Blev medlem: fre 09 jul 2010, 18:36

Inlägg av uman »

[quote=""bunkrologen""]Inte bitterhet, detta är avhandlat tidigare... Sen vad jag tycker om HDR är en annan sak, men det framgår nog tydligt ändå.

Sen skulle jag gärna se en definition på vad "en onödig kommentar" är ?!

På ett forum blir inlägg kommenterade, att jag avskyr HDR och tycker att det är ett sätt att
förstöra bilder på tycker jag inte känns onödigt på något sätt.[/quote]

Gillar inte jag något brukar jag låta bli det, inte gå in och såga det.

Här inledde du med att beskriva att du tidigare avhandlat att du inte gillar denna typ av redigering men ändå kände du att du ville påpeka det igen.
Det var vad jag menade med "onödig kommentar".

Observera att jag inte tar illa upp, då smaken är väldigt olika i vad man gillar och inte gillar :)
Användarvisningsbild
bosse69
Inlägg: 47
Blev medlem: tor 28 jul 2011, 12:58

Sv: Dalarna 2012

Inlägg av bosse69 »

Snygga bilder!

och, gången mellan husen håller om man är dum nog att prova ;)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""uman""]Gillar inte jag något brukar jag låta bli det, inte gå in och såga det.[/quote]
Så säger även Putin till sina motståndare. ;)

Så när du startar en tråd där du lägger upp några bilder så vill du bara ha positiv kritik, inget annat är tillåtet...? Ja, det låter ju ganska skevt. Då måste du bara älska Facebook -för där är väll tummen ner-knappen strängt förbjuden.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
uman
Inlägg: 76
Blev medlem: fre 09 jul 2010, 18:36

Inlägg av uman »

[quote=""Saddam""]
Så när du startar en tråd där du lägger upp några bilder så vill du bara ha positiv kritik, inget annat är tillåtet...? [/quote]

Självfallet är både positiv och negativ kritik tillåten. Det var en olyckligt vald mening av mig.
Skriv svar