Bruket i Fagersta. (inkl. karta)

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Kisho
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 19:50

Inlägg av Kisho »

Att det skulle vara i färd med att riva det gamla bruksområdet känns väldigt konstigt, med tanke på att militären har skjutövningar där ibland.

Väldigt fina bilder! Skulle själv ha tagit mig dit, kanske t.o.m frågat kommunansvariga om lov, för att ta lite fasadbilder och kartlägga vart allting ligger, men då jag inte har några erfarenheter av sånt här känns det inte som en sån smart idé, även om man kanske har med sig nån väktare från området : /
Användarvisningsbild
johan h
Inlägg: 59
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 17:36

Inlägg av johan h »

Jag var på jobb på det aktiva området i höstas, vad jag kunde se så hadde dom inte börjat riva nått (åkte lite"fel" på området..) men dom hadde börjat gräva en del.
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Jag var där och fotade igår och de har påbörjat rivning av en del byggnader. Lite bilder här:

http://andersplassgard.prosite.com/138138/1717591/abandoned/fagersta-bruk

Det blev en riktigt aktiv UE runda. Började med Fagersta Bruk, sen ett öde bostadshus och avslutade med ytterligare en vända till Strå i Sala. :)


[quote=""johan h""]Jag var på jobb på det aktiva området i höstas, vad jag kunde se så hadde dom inte börjat riva nått (åkte lite"fel" på området..) men dom hadde börjat gräva en del.[/quote]
Användarvisningsbild
islandmountain
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 05 jan 2015, 22:35

Inlägg av islandmountain »

Dags att väcka liv i tråden igen? ;)

Gjorde ett besök här i mellandagarna, inga större förändringar sedan förra året!
Åker man hit så bör man inte bara fokusera på stålverket, byggnaderna på andra sidan järnvägen, bland annat syrgasverket, är väl värda ett besök också!
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Härliga bilder Islandmountain.
Skriv svar