Ramhälls gruva 2013

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Ramhälls gruva 2013

Inlägg av mindwrench »

Fick ett sug efter att fota igår kväll så vi stack från Stockholm vi 17-tiden och gjorde ett besök vid Ramhälls gruva. Nerklottrat som de flesta ställen är idag men ändå ganska intakt och trevlig kvällsmiljö.

Lite bilder finns här:

http://andersplassgard.prosite.com/137212/1609777/gallery/ramhaells-minehttp://

Första gången jag bara har med min lilla Nikon V1 och fotade med ett fast 2,8 10mm och ingen stor tung kamera. Den funkar hyfsat i mörkret men borde nog ha med stativ och längre exponeringar för riktig skärpa. Ibland är man bara så less på att släpa tunga grejer.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Jag tycker att både V1:an och du gjorde ett bra jobb, bra bilder trots avsaknaden av stativ. Ramhäll finns fortfarande kvar på in "att göra-lista" -blir sugen att åka dit nu. :)

Känner igen det där med "stor tung kamera", ska nog skaffa mig en lite mindre kamera som får plats i innerfickan på jackan för all dom dagar man är less på kameraväskor och allting sådant... he he.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Trevlig se att Ramhäll står kvar. En av de första ruiner jag besökte :)

Släpa på kamera, stativ, och ofta även lampor, samt höja/sänka stativet stup i kvarten. Ja, man blir ibland SÅ trött...

Har någon gång valt högt ISO och handhållet, stor frihet kring kameravinklar, men besinnat mig och accepterat att stativ och långa tider ger bättre resultat.

Drömmer om den dag då ISO 1600 verkligen är lika bra som ISO 200...

/B
mobe
Inlägg: 146
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 20:08
Kontakt:

Inlägg av mobe »

tycker du fick till det ändå utan långa exponeringstider. Har också denna på min to do list, tyvärr ligger den lite off från andra säker jag tänkt besöka så det har inte blivit av än.
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Tack för positiv feedback! Jag drar till Dalarna i morgon och ska vara där över helgen så är det nån som har några bra UE tips så tar jag tacksamt emot.

//Anders
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Sjukt kul och se bilder från Söderby, det var ett tag sen det ens nämndes (av förklarliga skäl). Fina bilder från Ramhäll med. Jag befinner mig ochså uppåt Dalarna hela helgen och immundigar elektronisk musik..... på ett gruvområde.....
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Jag bodde tidigare i närheten av Söderby så jag var nog där en gång i veckan. Älskade att ha detta ödsliga område att vandra runt på!

Elektronisk musik på ett gruvområde låter kanon :)



[quote=""rjd2""]Sjukt kul och se bilder från Söderby, det var ett tag sen det ens nämndes (av förklarliga skäl). Fina bilder från Ramhäll med. Jag befinner mig ochså uppåt Dalarna hela helgen och immundigar elektronisk musik..... på ett gruvområde.....[/quote]
Användarvisningsbild
UtanSpår
Inlägg: 18
Blev medlem: tor 25 jul 2013, 02:20

Sv: Ramhälls gruva 2013

Inlägg av UtanSpår »

Skönt ställe, sköna bilder! :D
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Tack! :)

[quote=""UtanSpår""]Skönt ställe, sköna bilder! :D [/quote]
Skriv svar