Cementgjuteriet från 90-talet

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Cementgjuteriet från 90-talet

Inlägg av htiawe »

Har länge gått i tankarna om att besöka ett cementgjuteri jag fick nys om, som tydligen skulle ha en hel del inventarier kvar. Inventarier fanns definitivt. Allt från "cementugnen" fylld med plattor och eltruckar till ett "kontor" med deklarationspapper från 90-talet..

Tyvärr blev inte bilderna jättebra då jag försöker lära mig mitt nya objektiv men det är väl tanken som räknas. :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
coolhand
Inlägg: 131
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 06:21

Inlägg av coolhand »

Hej,

Var där för ett par år sedan, förstörelsen var tyvärr total även då.. :(

betongfabriken

/ C
...en plats av vackert förfall...
Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Cementgjuteriet från 90-talet

Inlägg av htiawe »

Har du någonaning om varför man lämnade allt och bara stack? Känns ju som att man skulle velat sälja inventarierna iallafall..
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Man undrar ju hur det gick till när de verkar ha bara gått hem en dag och allt står kvar?

I en del av gamla Tollare bruk (numera rivet) så hittade jag en gång ett kontor till en firma som hade gjutit plastbåtar. Där såg det ut som de skulle kunna komma tillbaka från lunch om en stund. Allt var kvar, papper och miniräknare, kaffekoppar etc.

Helt ok bilder, vad är det för objektiv?
http://andersplassgard.prosite.com

"I adore the things you ignore"
Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Cementgjuteriet från 90-talet

Inlägg av htiawe »

Det verkar ju onekligen väldigt skumt med tanke på att företagshandlingarna ska sparas 10 år osv.. dessutom verkar inte inte finnas någon som vet så det förblir nog ett mysterium.

Jag använder ett Sigma 10-20/3.5 EX, första riktiga vidvinkelobjektivet för mig och det är ju enormt ljusstarkt jämfört med mitt standard 18-55 som jag haft förut. Men så mycket roligare att fota och få "hela historien", men det är verkligen annorlunda att fota med vidvinkel.
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Jo man önskar ibland att man hade mer vidvinkel i de lokaler man fotar. Får bli nästa investering. Skriv gärna vad du tycker om Sigman när du använt den ett tag.


[quote=""htiawe""]Det verkar ju onekligen väldigt skumt med tanke på att företagshandlingarna ska sparas 10 år osv.. dessutom verkar inte inte finnas någon som vet så det förblir nog ett mysterium.

Jag använder ett Sigma 10-20/3.5 EX, första riktiga vidvinkelobjektivet för mig och det är ju enormt ljusstarkt jämfört med mitt standard 18-55 som jag haft förut. Men så mycket roligare att fota och få "hela historien", men det är verkligen annorlunda att fota med vidvinkel.[/quote]
http://andersplassgard.prosite.com

"I adore the things you ignore"
Skriv svar