Gävle-Hille,övergivet hus med taggtråd..

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

hilledille
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 21 okt 2013, 14:39

Gävle-Hille,övergivet hus med taggtråd..

Inlägg av hilledille »

google maps :60.742211,17.186141 här finns ett övergivet tegelhus med en tomt på ca 1000kvm(igenväxt) höga hela "militärstaket" med taggtråd högst upp runt tomten..stor kätting med lås runt grinden,det står ett transformatorhus 50m innan området,allt ser ut att stått övergivet i minst 20 år...måste ses!! nån i Gävle som varit där? jag var där med en kompis en kväll men vågade inte klättra över....en sak är säker,det har inte varit ett bostadshus i alla fall.... :confused:
cdvfbgd
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 20 okt 2013, 23:37

Inlägg av cdvfbgd »

Gissar på ett mobiliseringsförråd.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Hur menar du med militärstaket? sitter det so skyltar på staketen? Mobiliseringsförråd är sällan i tegel, och den där kåken ser lite liten ut för att vara ett. Pumpstationer kan va i tegel, men verkar ligga lite långt från stan. Dom stora avlånga husen som ligger i närheten vad är det ?
Senast redigerad av 1 rjd2, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""rjd2""]Hur menar du med militärstaket?[/quote]
Jag gissar på staket utav den här typen, bild tagen utanför det plomberade oljelagret i Vilshult.:
Bild
hilledille: Har jag rätt? Eller du kanske tänker på vanlig gammaldags taggtråd?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
hilledille
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 21 okt 2013, 14:39

Inlägg av hilledille »

nej,staketet är byggt med stadiga gröna järnstolpar typ ställningsrör,men gröna,taggtråden är böjd 45 grader utåt o allt är gammelgrönt till färgen,huset är inte ett förrådshus,utan har fönster på varje vägg, dörren ca 1 meter upp via en gjuten betongtrapp med ledstång i järn. inga utsmycknader av någon sort,det ser ut som ett "kontorshus" som man kan hitta på industrier eller dyligt,absolut inget bostadshus eller förråd!! "trädgården" uppväxt,1m högt gräs, staketet är lite "för stort" för tomten/huset tycker både min kompis o jag,som att det funnits något väldigt viktigt i huset,o absolut inte något privat!! sen finns det ingen annan bebyggelse inom synhåll, närmsta är en hembygdsgård som ligger "ovanför",uppe på en ås,men ej i synhåll, så transformatorhuset som är 50 m utanför tomten är ju bara för det som en gång varit i huset....
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Spännande. Kan du fixa bilder? Dessa hade lyft tråden till en helt ny nivå.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
hilledille
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 21 okt 2013, 14:39

Inlägg av hilledille »

fan,jag o en kompis kom precis hem därifrån nu! o gissa vad jag då kompå?? inga bilder!! nåja,det är inte sista gången jag är där...ok,vi följde staketet o hittade att hål att ta sig in igenom, på gården 10 m från huset finns en rund betongkonstruktion,2 m i diameter o ca 70 cm hög,på den finns en lucka ca 70x70 cm,vi öppnade den o där nere var det helt svart,när jag på skoj ropade hallå så lät det som det var jättestort där nere!! men det var ju skitsmart att inte ha ficklampa!! :-S huset har en stor källarvåning med gamla fundament o stålkonstruktioner som för motorer el dyl! husets ytterdörr är låst med en ståldörr,men eftersom fönstren har försvunnit så ser man ju in överallt...INGET bostadshus i alla fall..rostiga stålkonstruktioner o fundament..som en liten industri i en röd tegelvilla liksom..vi vågade inte gå ner i källarn men där finns flera rum o dörrar..bråte o stålkonstruktioner typ "akvariebänkar" på gården..industrilampor utan på huset i hörnen som lyst upp gården..kan ingen i gävle sticka dit i kolla ni också?? det skulle vara skitkul att veta vad det har andvänds till...mitt i skogen liksom,dolt läge o ca 200 m ifrån hembygdsgården,men jättelångt (500-700 m till närmsta boningshus) skulle vara väldigt spännande att lysa ner i "bunkern" med en riktig strålkastare!! om ni bor i Gävle,åk dit!! ni blir inte besvikna!! o staketet är mkt kraftigare än på bilden ovan,bara grindstolparna är 20 cm i diameter,gamla typen av taggtråd som är vinklad så att man verkligen inte kan klättra över!! jag MÅSTE ta reda på vem som äger detta!! men hur??
hilledille
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 21 okt 2013, 14:39

Inlägg av hilledille »

sticker nog dit på lördag o tar bilder!! hoppas jag kan lägga in dom här bara.. :confused:
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""hilledille""]sticker nog dit på lördag o tar bilder!! hoppas jag kan lägga in dom här bara.. :confused: [/quote]

Gör så.

Jag misstänker du har tillgång till mobil med kamera och en dator.
Skaffa ett gratiskonto på nån fotosajt, tex Photobucket, fixa över bilderna från
telen till datan och för över dom till valfri fotosajt.
Kopiera bildens URL och klistra in den via "bildknappen" i inläggsmenyn här..
Job done... :cool:
Se till att ta med ordentligt med ficklampor av megamodell.

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
hilledille
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 21 okt 2013, 14:39

Inlägg av hilledille »

japp,men jag kör helst med systemkamera....det går väl att bara bifoga bilderna i inlägget? jag har inte tid att titta på det just nu,men bilder kommer på lördag kväll senast. :D
Skriv svar