Brand i garveri i Malung

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

fredrik
Inlägg: 245
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 00:41

Brand i garveri i Malung

Inlägg av fredrik »

Såg på internet att det brann i ett garveri i Malung. Verkar ha varit ett mer eller mindre öde garveri sedan 2004 eller så. Trist, men inget ont som inte för något gott med sig.

Ty, när jag skulle titta på kartan var garveriet låg snavade jag med google maps gubben och ramlade rakt på Västra Brogatan 21. Vad skådar mitt norra öga! Någon typ av större lokal som också står tom. Nu är det kanske ingen sensation med en öde lokal i Malung just. Men för Er som tänkt besöka garveriet och som blivit blåsta på konfekten iom branden så verkar det finnas ett substitut tvärs över floden. Snygg funkis-entré och stilren korrugerad plåt som tillbyggnad.

Edit: Det är mest tegel, inte så mycket korrugerad plåt. Jag var lite omtöcknad precis när jag skrev.

Edit 2: Huset verkar ej öde, jag blev bedragen av google som antagligen fotat en tidig morgon.
Senast redigerad av 1 fredrik, redigerad totalt 0 gånger.
gorgo
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 02 okt 2010, 18:54

Inlägg av gorgo »

Det hus du nämner e ej helt öde, det huserar massor av raggare med sina bilar både i källaren å första våningen. Sen e det en del kontor oxå!
Å Garveriet va ju inte riktigt öde heller. Där va ju en loppis bla.
fredrik
Inlägg: 245
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 00:41

Inlägg av fredrik »

Raggare säger Du, ja det borde jag förstått. När en byggnad hyrs ut till raggare, loppis eller konstnärer tycker jag man balanserar precis på gränsen till vad som kan kallas öde :)
Moderna museet möjligen undantaget.
Skriv svar