Lokstall i Mjölby

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

joel@mfed
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:19

Inlägg av joel@mfed »

Det var ju lite synd att ungarna var tvungna att elda ner det.
Även om det ffr står kvar en del.
Användarvisningsbild
oet
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 18:19

Inlägg av oet »

Följde spåret hela vägen genom industriområdet igår och hittade något ganska oväntat.

Bild

Inget mindre en "Bebbes Korv" stod och förföll bakom en fabrik.
Användarvisningsbild
AccL
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 22 okt 2008, 10:53

Inlägg av AccL »

Hehe, Bebbes korvkiosk är köpt utan en av gubbarna på BOJO utbildningar och står där i väntan på att rustas upp och planerna är att få kiosken i drift igen.
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Bebbes, är det en lokalkänd historia? Gillar namnet. Lite klassisk korvmoj över det hela.
Användarvisningsbild
AccL
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 22 okt 2008, 10:53

Inlägg av AccL »

Bebbes var iof före min tid.. men som du säger, en lokalkänd historia.. den äldre lokala generationen kan garanterat fylla in här.
joel@mfed
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:19

Inlägg av joel@mfed »

[quote=""CB Milton""]Kan det ha något samröre med Bebbens Pizza i Falkenberg? F.ö. den enda pizzeria jag har käkat på där enbart svenskar jobbade.[/quote]

Bebbes var, om jag inte har fel, en lokal sniken gubbe som ägde varvid alla raggare höll till förr i tiden. Så jag tror inte den har nått med det att göra.

Det kryllar inte av sådana pizzerior, fanns en Fornåsa mellan motala och klockrike. Pizzeria Annorlunda hette den ;) lämpligt namn, pizzerna var ungefär som namnet säger...
Användarvisningsbild
Ragnar Svedje
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 21:57

Inlägg av Ragnar Svedje »

[quote=""AccL""]Bebbes var iof före min tid.. men som du säger, en lokalkänd historia.. den äldre lokala generationen kan garanterat fylla in här.[/quote]

Jag har kollat med den äldre generationen som köpt en och annan korv på Bebbes och hans uppfattning var att Bebbes var till för alla, men det innebär ju inte att raggarna inte höll till där.
Bebbes ska ha varit Mjölbys svar på Leons gatukök om det säger Norrköpingsborna någonting och de ska ha lagt ned när McD byggdes om inte tidigare ifall "hälsovårdsnämnden" stängde ner med tvång (lite oklart).
"övergivna lador och mossa"
Inaktiv skrivbordsutforskare
joel@mfed
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:19

Inlägg av joel@mfed »

Jag har käkat på Bebbes vid några enstaka tillfällen sista åren innan det bommade igen.

Ett glas vatten kostade 5kr

Förövrigt har jag hört talas om att dom haft en del inbrott genom sista åren, vilket kanske inte är så lustigt med läget och alla knarkare finns här i stan.
Vid ett tillfälle hade ett gäng knarkare brutit sig in, käkat upp några korvar och skitit i fritöserna! Hurvida det verkligen stämmer vet jag inte, men historien har förtäljts många gånger... Kanske det stämmer. Mumsfilibba för dom stripsen!
Användarvisningsbild
aner1755
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 11:50

Inlägg av aner1755 »

[quote=""joel@mfed""]Jag har käkat på Bebbes vid några enstaka tillfällen sista åren innan det bommade igen.

Ett glas vatten kostade 5kr

Förövrigt har jag hört talas om att dom haft en del inbrott genom sista åren, vilket kanske inte är så lustigt med läget och alla knarkare finns här i stan.
Vid ett tillfälle hade ett gäng knarkare brutit sig in, käkat upp några korvar och skitit i fritöserna! Hurvida det verkligen stämmer vet jag inte, men historien har förtäljts många gånger... Kanske det stämmer. Mumsfilibba för dom stripsen![/quote]


Skit som skit...
Skit ska skit ha...
Eller vad är det man säger? :eek:
Skriv svar