Nytt besöksmål i Ronneby

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Ulse74
Inlägg: 315
Blev medlem: tor 09 okt 2008, 06:21
Kontakt:

Inlägg av Ulse74 »

[quote=""Saddam""]Såg era spår ja... det roliga var att det tog säkert 40 minuter för mig att komma in i byggnaden.
Höll på att ge upp och åka hem innan jag fattade att dörrens gångjärn inte fanns på utsidan... :rolleyes:
Menar alltså "huvudingången", hade försökt knuffa in dörren tidigare men inte använt tillräckligt med kraft, he he...[/quote]

Stackare där... tänk vilket öde om du åkt ända från Olofshåla till Ronneby och inte fick några interiörbilder :D


Hälsningar
Informationsministern
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Ulse74""]Stackare där... tänk vilket öde om du åkt ända från Olofshåla till Ronneby och inte fick några interiörbilder :D


Hälsningar
Informationsministern[/quote]

Precis... började fundera hur f-n du tog dig in...
"Har han haft nyckel...?"

:D

Tittade även en stund på stegen runt hörnet "Har han klättrat upp där?!"
Sedan kom jag ihåg att du hade hunden med dig...
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Sv: Nytt besöksmål i Ronneby

Inlägg av Ärlige Harry »

Snyggt jobbat av Bagdad-Bob.

Jag minns Johannishussågen från dess aktiva tid, när jag fortfarande bodde i trakten. Det retar mig lite att jag inte tänkt på detta objekt tidigare, det har ju stått där ett bra tag.

Johannishus slott är inte övergivet men sevärt. Har diffusa minnen från när jag var ung och frotterade mig på diverse fester där.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Sågverket står fortfarande kvar... och kommer att göra det ett bra tag till tror jag: bilder från helgens besök

Bild
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
ruckel.se
Inlägg: 203
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 19:40
Kontakt:

Inlägg av ruckel.se »

[quote=""Colarain""]Och mina bilder från samma ställe finns HÄR[/quote]

Nu är du allt ute och cyklar... :-)
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""2GooD""]Nu är du allt ute och cyklar... :-) [/quote]
Det var jag givetvis och därför raderade jag inlägget ;)

DÄREMOT finns bilder från gamla kycklingbursfabriken HÄR


Läste Saddams inlägg lite slarvigt och tog för givet att det var det stället vi varit på... Jag har dessutom en liknande bild i albumet, men med närmare eftertanke så var ju inte Saddam inne där ;)
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

Besökte detta sågverk förra helgen och kraftverket som troligen tillhört antingen sågen eller slottet. (Kraftverket ligger ca 200meter från "sågområdet") Går ett LÅNGT järn rör upp till dammen som är belägen ungefär vid ödehuset.
Men nu när jag kollar kartbilder så ser det ut som det finns ytterliggare ett kraftverk (alt kvarn) strax nerströms (ca 100meter), nån som vet nått om detta?

http://www.pixbox.se/alb_show_id1222089_page0.html
jimmie83
Inlägg: 92
Blev medlem: tis 26 apr 2011, 22:02

Inlägg av jimmie83 »

Hela området kryllar av UE-relaterat....Sågverket med tillhörande hus och ett ödehus max 300 meter därifrån....

har hittat hur mycket som helst UE-ralaterat i närheten av det gammla sågverket...
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Var på området idag. I praktiken hela området är fyllt av upphuggt bränne redo för leverans. Det intressanta är att alla vägar in, utom huvudinfarten har "Tillträde förbjudet"-skyltar... Så det är alltså OK att komma in stora vägen, men inte från något annat håll!?
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
jimmie83
Inlägg: 92
Blev medlem: tis 26 apr 2011, 22:02

Inlägg av jimmie83 »

[quote=""Zeahawk""]Var på området idag. I praktiken hela området är fyllt av upphuggt bränne redo för leverans. Det intressanta är att alla vägar in, utom huvudinfarten har "Tillträde förbjudet"-skyltar... Så det är alltså OK att komma in stora vägen, men inte från något annat håll!?[/quote]

Jag har också lakt märke till det när jag har varit där...Jag traskade in på huvudvägen och om jag skulle möta någon så "ooppps kom lite fel på min promenad" och hänvisa till att det inte var någon förbudsskylt :rolleyes:
You can talk the talk but do you walk the walk?
http://www.pixbox.se/usr_show_id208290_ ... rder1.html
Skriv svar