Stora Vika, Nynäshamn

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

UrbanNature
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 12 jan 2009, 22:18

Stora Vika, Nynäshamn

Inlägg av UrbanNature »

Stora Vika är en stor gammal cementfabrik utanför nynäs. Eller inte stor, enorm!
Dock så har jag hört att det har blivit mera aktivitet där på senaste tiden, visste att några företag huserade lite smått där, men att det nu har blivit kameror och många larm?

Någon som kanske har varit där och kikat?
Användarvisningsbild
ludde08
Inlägg: 137
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:28

Inlägg av ludde08 »

Var ut till Stora Vika för drygt en vecka sedan för att kolla läget. Och nog var det aktivitet. Och inte var det populärt vid förfågan om fotografering. Så det blev en tur runt området i stället. Bjuder på tre bilder från besöket.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""ludde08""]Var ut till Stora Vika för drygt en vecka sedan för att kolla läget. Och nog var det aktivitet. Och inte var det populärt vid förfågan om fotografering. Så det blev en tur runt området i stället. Bjuder på tre bilder från besöket.[/quote]
Himla tråkigt att en del har den inställningen! Fast det är bara att gilla läget. Man kan ju förstå dem i viss mån om de nu bedriver någon form av verksamhet på fastigheten. Det går ju alltid, som du gjorde, att fota utsidan.

Kul med bilder förresten. En bild säger som alltid mer än tusen ord ;)
Användarvisningsbild
SPR
Inlägg: 120
Blev medlem: sön 12 okt 2008, 17:36
Kontakt:

Inlägg av SPR »

Stora Vika är en klassiker. Varje sommar när man åker ut till sommarstället så passerar man detta jätteområde. Jag har vid flertalet tillfällen fotat detta komplex, delvis innan det blev larmat och bytte ägare. Förra året la vi ut reportaget på sidan efter sista besöket med SPR.

http://spr.dinstudio.se/gallery1_43.html

Grymt ställe :D
Användarvisningsbild
Rutger
Inlägg: 264
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 21:02

Inlägg av Rutger »

Min erfarenhet är ett det nuvarande företaget inte är förtjusta i besök under vinterhalvåret för då har de sin produktions-topp. Chansen att få tillstånd att komma in är större under sommaren.
Modern Swedish Ruins - http://www.swedishruins.se
Användarvisningsbild
ludde08
Inlägg: 137
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:28

Inlägg av ludde08 »

Grymt ställe :D [/QUOTE]


Ang grymt ställe! Vid ett tidigare besök så fann jag detta. I en slags kylbox så ligger några möss som trillat ner utan att kunna ta sig upp, vad göra för att överleva. Man tager vad man haver sa Kajsa Warg, så det är bara börja käka av varandra och hoppas det trillar ner någon mer. :eek:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Vad är det för aktivitet i Stora Vika idag? Med tanke på allergin mot fotografering.
Skriv svar