Sorgenfri industriområde i Malmö

Fabriker, verkstäder, lagerlokaler etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Matso
Inlägg: 259
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 12:55
Kontakt:

Inlägg av Matso »

Nu tror jag att jag kastar in handduken vad gäller Sorgenfri...
Det finns flera intressanta små prång att kika på, men min favorit är nog bilverkstaden som ligger mitt i området, det ger tankar om krigszon, Sarajevo, etc. Jag har inte vågat mig in och frågat om jag får spana runt bland interiörerna, men jag är svårt sugen. Någon som vet mer, eller som varit inne där?
Jag var inne där på lunchen idag och pratade med en av gubbarna som jobbar där. Vad jag förstod så används byggnaderna som hört till kemtvätten, även huvudbyggnaden som har igenbommade fönster ut mot vägen, så det känns som att det inte är någon högre UE-faktor.

Jag förstår associationerna till krigsskådeplats, det såg riktigt erhm hemskt ut där inne, men karln jag pratade med var trevlig iallafall och han vill ha 200 spänn för att byta bromsbackar... alltid nåt iallafall.

/MatsO.
Im not lost, Im only exploring...
www.matsol.se/Galleri
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Ha, friskt vågat Matso! Det låter iallafall som det kunde bli ett spännande fotoreportage om ej med UE-vinkel :)
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Matso
Inlägg: 259
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 12:55
Kontakt:

Inlägg av Matso »

[quote=""riddar m""]Ha, friskt vågat Matso! Det låter iallafall som det kunde bli ett spännande fotoreportage om ej med UE-vinkel :) [/quote]

...hälften vunnet, även om det kändes som en nit...

Anyway, jag kan bocka av det där nu och gå vidare till ännu mer spännande förfall...
Jag har några eu-relaterade bilder (graffade trasiga tegelväggar iallafall...) som jag kommer att lägga upp inom en snar framtid åtmynstone...

/MatsO
Im not lost, Im only exploring...
www.matsol.se/Galleri
Användarvisningsbild
JackFrost
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 12:46
Kontakt:

Inlägg av JackFrost »

Ja huset på Matsos bild har man ju varit och kikat på, men bara utifrån. Tidigare fanns där ett öppet källarfönster, som nu blivit ordentligt igenbommat. I stället har några företagsamma människor öppnat upp ett hål i tegelväggen(!) under ett av fönsterna. Fullt av bråte (typ sopor) innaför, gissar därför att någon mer eller mindre bor där. Tidigare fanns det ju ett mindre tältläger på samma ödetomt men det är nu bortstädat, och någonstans har väl invånarna tagit vägen.
Angående bilmecken så är den inte bara vacker att se på, utan dessutom både billig och bra enligt mina vänner som brukar få sina bilar fixade där. I samma lokal har några band replokal, och ovanpå Wangels kemtvätt finns det visst ett snickeri som används sporadiskt. En artikel som nämner både macken och huset på bilden:
http://sydsvenskan.se/malmo/article2824 ... -nytt.html
Sydsvenskan har för övrigt en hel artikelserie över Sorgenfris framtid.
...where angels fear to tread.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

1. Hittade denna blog som handlar om Norra Sorgenfri, ganska intressant med både gamla och nya bilder.
http://norrasorgenfri.blogspot.com/

2. Vart tog Matso vägen?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
MastorUE
Inlägg: 73
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 16:58
Kontakt:

Inlägg av MastorUE »

Jag har faktiskt varit inne i huset du har på bild där i första inlägget. Det var nog för en 6-7 år sen nu, spelade in en kort skräckfilm. Då tog vi oss in via källarfönsterna. Källaren var full med madrasser och nålar och skit, fattar inte att vi vågade oss in. Detta var innan jag började med UE. Tyvärr så blev det bara ett fåtal klipp därifrån, inga helbilder, så jag har inget kul att visa. Det var coolt men rätt så trashat. Det känns även som att alla "tomma" lokaler längs industrigatan/norra gränges inte är tomma, utan ägs av skumma typer. Har sett människor gå in och ut ur de husen många ggr.
Skriv svar