Drömobjekt - Er ultimata dröm (Sammanslagna trådar)

Länktips och övriga diskussioner, enbart UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
McB
Inlägg: 126
Blev medlem: tor 02 okt 2008, 18:22

Drömobjekt - Er ultimata dröm (Sammanslagna trådar)

Inlägg av McB »

Om ni fick välja vilket ställe som helst, i Sverige eller utomlands, oavsett dess nuvarande status, att vandra omkring på, vad skulle det då bli? Naturligtvis är hela städer och liknande den absoluta drömmen, men låt oss i alla fall hålla en fot kvar i verkligheten för diskussionens skull.

Personligen skulle jag inte ha något emot att vandra omkring inne på Neverland, Michael Jacksons gamla skyffe. Och baserat på de senaste händelserna ter det sig inte helt osannolikt att det faktiskt kommer fortsätta förfalla så att man i alla fall kan få se bilder därifrån.

Annars så skulle ju helt klart de gamla varvsområdena i Göteborg (innan allt nybygge) stå högt upp på listan.

Nå?
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Famagusta på Cypern skulle vara intressant.
Även den lilla f.d staden Centralia i Usa skulle vara kul :)
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Jag vill nog helst återse "Ännu ett sanatorium" och kunna utforska hela byggnaden denna gång... samt se något nedlagt nöjesfält.

Den där japanska övergivna ö-staden hade inte heller varit helt fel!
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Drömobjekt?

Inlägg av Grishnac »

Men vänta nu......Centralia ligger ju i Pennsylvania....och inte mycket mer än 30 mil från ett ställe som jag eventuellt skall till nästa år.......hmmm...
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Inlägg av daytripper72 »

[quote=""Grishnac""]Men vänta nu......Centralia ligger ju i Pennsylvania....och inte mycket mer än 30 mil från ett ställe som jag eventuellt skall till nästa år.......hmmm...[/quote]

Just go man...!
Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Inlägg av daytripper72 »

[quote=""Amanite""]Famagusta på Cypern skulle vara intressant.
Även den lilla f.d staden Centralia i Usa skulle vara kul :) [/quote]

Undrar vad som skulle hände med Famagusta, eller närmare bestämt Varosha, om läget skulle bli annat? Det lär ju bara vara att jämna "hotellen" med marken. Inte mycket att bygga vidare på.
Senast redigerad av 1 daytripper72, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Ett Gröna Lund som efter finnanskris fått stått tomt och förfalla i 5 år skulle ju vara rätt så mumsigt...

/B
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""CB Milton""]
Jag har en favoritsida jag besöker regelbundet Stahlart[/quote]
Får upp en blå sidan med texten:
Hier entsteht die Internetpräsenz der Domain stahlart.de.
Det finns flera riktigt stora och magnifika skeppsvrak runt om i världen, drömmen vore att besöka några att dessa... problemet är att det kanske stannar vid en dröm då de ibland står på grund utanför en ö där det inte finns någonting annat än just själva skeppsvraket...
Annars är hela Afrikas östkust rik på skeppsvrak.

I Ryssland finns det en hel del avlägsna byar som är övergivna, för met mesta längst kusterna, valfångstsamhällen, militärbaser med hus för de som jobbade där o.s.v...
Hade varit trevligt att utforska dessa.
Användarvisningsbild
JMSvenungson
Inlägg: 367
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:35
Kontakt:

Inlägg av JMSvenungson »

Om hela städer och liknande är uteslutet får jag väl rösta på slumpvis utvalt övergivet område i Murmansk. Här http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 13862&z=17 t.ex. eller något av de varvsområdena som inte länge är i bruk.
Skriv svar