Såld! Nikkor AF-s DX 12-24 4.0

Allt UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Boyracer
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 13:41

Såld! Nikkor AF-s DX 12-24 4.0

Inlägg av Boyracer »

En underbar glugg för er som sitter på Nikons DX hus och vill ha med lite mer i bilden utan att offra skärpa! Har haft sigmas 10-20 innan och dessa två går inte att jämföra!
OBS! Säljes, såklart!
Nytt Pris: 5500:-
M
Senast redigerad av 2 Boyracer, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: Nytt pris
Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av snoken »

Jag sitter på 10mm Nikkor Fisheye, lite för vidvinkel för min smak. Tänkte köpa ett bra vidvinkel, är detta alltså något bra?
Boyracer
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 13:41

Inlägg av Boyracer »

Du får inte tag på ett bättre till en Nikon DX kamera.
Jag har själv gått över till fullformat så nu kan jag inte använda den längre.
Hade en 10.5 fisheye till min förra också men det sålde jag... Använde den aldrig. Men 12-24 satt på mycket när jag var runt och snokande!

[quote=""snoken""]Jag sitter på 10mm Nikkor Fisheye, lite för vidvinkel för min smak. Tänkte köpa ett bra vidvinkel, är detta alltså något bra?[/quote]
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Ja det där är en klart bra glugg, har ett själv som jag använder mycket vid denna typ av fotografering. Skulle vilja ha än vidvinkligare, men det får vänta tills det är dags för FX-kamera och kanske 12-24/2.8 gluggen (mums!)

Här finns lite bilder plåtade med 12-24/4.0: http://www.fotosidan.se/reviews/viewphotos.htm?ID=7952
Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av snoken »

Vad är utgångspriset?
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""snoken""]Vad är utgångspriset?[/quote]

Undrar detsamma...
Boyracer
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 13:41

Inlägg av Boyracer »

Tja... vi kan väl säga 6200:- Och då följer Hoyas bästa UVfilter med på köpet.
Boyracer
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 13:41

Inlägg av Boyracer »

mm, 14-24 2.8 gluggen är bra. Enda nackdelen med den är att man inte kan sätta filter på den. Med andra ord skulle inte jag våga dra med den på mina UE äventyr. En endaste liten repa på frontlinsen och man skulle bli olycklig...
Har 17-35 2.8 till min D700 nu. Där sitter ett UV filter så då behöver man inte vara så orolig.
Användarvisningsbild
Acke.
Inlägg: 106
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 12:07
Kontakt:

Inlägg av Acke. »

[quote=""Boyracer""]mm, 14-24 2.8 gluggen är bra. Enda nackdelen med den är att man inte kan sätta filter på den. Med andra ord skulle inte jag våga dra med den på mina UE äventyr. En endaste liten repa på frontlinsen och man skulle bli olycklig...
Har 17-35 2.8 till min D700 nu. Där sitter ett UV filter så då behöver man inte vara så orolig.[/quote]
Oj, du var tidigt ute med sen sådan! Vad är dina första intryck? (D700'an pratar jag om). Själv sitter jag här och är glad över min nya D300'a :)
Eligible, not too stupid. Intelligiable, and cute as cupid.
Knowledgeable, but not always right. Salvageable, and free for the night.

www.jornmark.se
Boyracer
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 13:41

Inlägg av Boyracer »

Bytte från en D300 så skillnaden är inte enorm...
Men det som jag lagt märke till är tre saker.
Sökaren upplever jag som bra mycket större och ljusare, vilket den också ska vara på en FX kamera.

Högisoegenskaperna är fantastiska ... ISO 1600 är ju bara såå fantastiskt bra. Och överlever till och med på 3200 och igår körde jag handhållet i månskenet på 6400 och bruset är helt klart nått man kan leva med.

Sen tycker jag att autofokusen är snabbare och stabilare.
Men D300 var nice den också... Sen är det skönt att objektivens brännvidd är vad de brukade vara när man fotade analogt...
M


[quote=""Acke.""]Oj, du var tidigt ute med sen sådan! Vad är dina första intryck? (D700'an pratar jag om). Själv sitter jag här och är glad över min nya D300'a :) [/quote]
Låst