Kalklinbana hotas att rivas - namninsamling upprättad!

Geocaching, klättring etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Linus9400
Inlägg: 38
Blev medlem: sön 28 feb 2010, 20:28
Kontakt:

Sv: Kalklinbana hotas att rivas - namninsamling upprättad!

Inlägg av Linus9400 »

självklart underskrivet!
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

Har lagt ut mina bilder på pixbox efter Huliganens och mitt besök vid banan.

Bild

http://www.pixbox.se/alb_show_id1199546_page0.html
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

Hur ser läget ut nu då? Försent, bråda tider, eller lugnt ett tag till för ett besök?
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""Gruvtroll""]Hur ser läget ut nu då? Försent, bråda tider, eller lugnt ett tag till för ett besök?[/quote]


Har inte läst eller hört något om läget, men det lär nog dröja innan rivningen blir verklighet.
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

[quote=""albin""]Har inte läst eller hört något om läget, men det lär nog dröja innan rivningen blir verklighet.[/quote]

Fick smått panik pga ovisshet och ville inte missa den så jag begav mig av nerövers i landet över helgen för lite hardcore höstcamping och intensiv ruinfluktning.
"Hon" står kvar.. Denna ljuva skönhet fick mig att ta kol på både mig själv, mitt resesällskap samt fordonet vi färdades i.. Vi såg början, vi såg slutet och vi såg en hel del där emellan! Kan säga att jag i hård vind korsade Hjälmaren med en halvduglig båt... :) Måtte iaf delar av den bevaras!
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Hur är det med framkommligheten längs med banan? Kan man åka bil längs hela? Funderar på att ära den ett besök så man hinner med att se hela innan den ev. försvinner. Några speciella delar man bara inte får missa?
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Faniskogen""]Hur är det med framkommligheten längs med banan? Kan man åka bil längs hela? Funderar på att ära den ett besök så man hinner med att se hela innan den ev. försvinner. Några speciella delar man bara inte får missa?[/quote]

Framkommligheten: Har lite vaga minnen från en resa längs delar av banan, aningens markfrigång kändes som "bra".

/B
Fullbumpa
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 18:40

Inlägg av Fullbumpa »

Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""Faniskogen""]Hur är det med framkommligheten längs med banan? Kan man åka bil längs hela? Funderar på att ära den ett besök så man hinner med att se hela innan den ev. försvinner. Några speciella delar man bara inte får missa?[/quote]

Man kan inte åka bil längs med hela. Man kan dock utan vidare promenera där det inte är vatten. Besök stationerna och klättra i stolparna där utsikten verkar bra. Stolparna vid arbogaån i Kungsör är, åtminstone på kungsörsidan öppna och har trapp invändigt. Rutten överst, ramla inte ner.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

[quote=""mopedhuligan""]Man kan inte åka bil längs med hela. Man kan dock utan vidare promenera där det inte är vatten. Besök stationerna och klättra i stolparna där utsikten verkar bra. Stolparna vid arbogaån i Kungsör är, åtminstone på kungsörsidan öppna och har trapp invändigt. Rutten överst, ramla inte ner.[/quote]

Word... Det går väl typ att åka kors och tvärs längs banan och om man har en lite värre kärra så kan man följa den ganska bra! Vi följde den ganska bra med en Audi80... Den kommer folk ta kort på framövers! ;)
Jag vill redan tillbaka! Det är nått med den där banan som griper tag i en!
Skriv svar