Vad kör ni för bil?
Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde
[quote=""Aceman67""]Det enda som är Opel är nog emblemet, och ja det är storebror till Fronteran.[/quote]
Var länge sugen på en Frontera 3,2, vettiga priser och en perfekt UE-bil mm, men det fick bli en Audi A4 quattro istället. Stora sexor i tunga bilar drar mycket bensin tyvärr. Annars är jag av hävd en Opelvän
Var länge sugen på en Frontera 3,2, vettiga priser och en perfekt UE-bil mm, men det fick bli en Audi A4 quattro istället. Stora sexor i tunga bilar drar mycket bensin tyvärr. Annars är jag av hävd en Opelvän
[quote=""Topcom""]Var länge sugen på en Frontera 3,2, vettiga priser och en perfekt UE-bil mm, men det fick bli en Audi A4 quattro istället. Stora sexor i tunga bilar drar mycket bensin tyvärr. Annars är jag av hävd en Opelvän [/quote]
Är antagligen miljöskadad, men när det gäller cylindrar så börjar jag räkna vid 6=liten motor, 8=riktig motor, 12=jodå det räcker... och att t.ex Cadillac tillverkat en V16 vet jag också...
[Edit] 4=mopedmotor
Är antagligen miljöskadad, men när det gäller cylindrar så börjar jag räkna vid 6=liten motor, 8=riktig motor, 12=jodå det räcker... och att t.ex Cadillac tillverkat en V16 vet jag också...
[Edit] 4=mopedmotor
Senast redigerad av 1 Osprey, redigerad totalt 0 gånger.
[quote=""Osprey""]Är antagligen miljöskadad, men när det gäller cylindrar så börjar jag räkna vid 6=liten motor, 8=riktig motor, 12=jodå det räcker... och att t.ex Cadillac tillverkat en V16 vet jag också... [/quote]
haha, jo jag håller med, har ju både 1cyl 125a scooter, 2cyl Kawa vulcan, 4cyl Audi, Mazda, Fd 6cyl Omega MV6 Caravan, å 8cyl Vedette -58. många cylindra blir det
haha, jo jag håller med, har ju både 1cyl 125a scooter, 2cyl Kawa vulcan, 4cyl Audi, Mazda, Fd 6cyl Omega MV6 Caravan, å 8cyl Vedette -58. många cylindra blir det
[quote=""Topcom""]haha, jo jag håller med, har ju både 1cyl 125a scooter, 2cyl Kawa vulcan, 4cyl Audi, Mazda, Fd 6cyl Omega MV6 Caravan, å 8cyl Vedette -58. många cylindra blir det [/quote]
Jomen på tvåhjulingar är det helt annorlunda... och en av de allra roligaste sakerna är att HD:s V-twin egentligen inte är en V-motor, utan en tvåcylindrig stjärnmotor... det är just det som ger det specifika ljudet och jag har ihop med andra försökt beskriva det på Wikipedia...
[Edit] Sök på "stjärnmotor" på Wikipedia...
Jomen på tvåhjulingar är det helt annorlunda... och en av de allra roligaste sakerna är att HD:s V-twin egentligen inte är en V-motor, utan en tvåcylindrig stjärnmotor... det är just det som ger det specifika ljudet och jag har ihop med andra försökt beskriva det på Wikipedia...
[Edit] Sök på "stjärnmotor" på Wikipedia...
[quote=""Osprey""]Jomen på tvåhjulingar är det helt annorlunda... och en av de allra roligaste sakerna är att HD:s V-twin egentligen inte är en V-motor, utan en tvåcylindrig stjärnmotor... det är just det som ger det specifika ljudet och jag har ihop med andra försökt beskriva det på Wikipedia...
[Edit] Sök på "stjärnmotor" på Wikipedia...[/quote]
Precis som att Volvos PRV V6a och SAABs 70tals 4a skulle vara V8or från början, men man högg av cylindrar pga oljekrisen.
[Edit] Sök på "stjärnmotor" på Wikipedia...[/quote]
Precis som att Volvos PRV V6a och SAABs 70tals 4a skulle vara V8or från början, men man högg av cylindrar pga oljekrisen.
[quote=""Topcom""]Precis som att Volvos PRV V6a och SAABs 70tals 4a skulle vara V8or från början, men man högg av cylindrar pga oljekrisen.[/quote]
Saabs (Fords) V4 var väl från början en 6:a (Cologne/Köln), men när man kapade ner den till en fyra så behövdes det roliga balanshjulet och detta var innan oljekrisen...
Saabs (Fords) V4 var väl från början en 6:a (Cologne/Köln), men när man kapade ner den till en fyra så behövdes det roliga balanshjulet och detta var innan oljekrisen...