Användarnas anonymitet?

Här hittar ni samlad info angående forumet.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, jornmark

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Användarnas anonymitet?

Inlägg av Saddam »

Hur är det med den regeln egentligen...?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Användarnas anonymitet?

Inlägg av Grishnac »

Hur menar du?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Hoppsan, ser nu att tråden hamnat lite fel. Kan någon flytta den till lämpligare plats, kanske "frågor och svar"?

Ang. min fråga så kan jag göra ett förtydligande:
Hur är det med användarnas anonymitet egentligen, det står ju ingenting om det i forumets hederskod/regler? Borde inte vi ha en regel som skyddar forumets medlemmar mot att t.ex. deras personuppgifter sprids eller publiceras? Majoriteten verkar ju ha valt att förbli helt eller delvis anonyma medan en liten klick går ut med eget namn och t.o.m. bild.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

Intressant frågeställning. Kommer forumet lämna ut uppgifter om ex. markägare till ett objekt vill ha det? Om ägaren till ödetorp X eller fabrik Y vill ha LowAndSlows uppgifter så som regmail reg-IP osv för att kunna anmäla för olaga intrång, hur gör ni då?
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Användarnas anonymitet?

Inlägg av Grishnac »

Vi har ingen skyldighet att lämna ut sådana uppgifter, det är i så fall leverantören av nättjänsten som kan tänkas ha det. Dom kan vi inte påverka men jag tvivlar på att polisen skulle behöva be oss om IP adresser. Någon privat förfrågan kommer knappast att ge några sådana uppgifter heller.
I övrigt är det användarna själva som väljer hur anonyma dom vill vara.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

[quote=""Grishnac""]Vi har ingen skyldighet att lämna ut sådana uppgifter, det är i så fall leverantören av nättjänsten som kan tänkas ha det. Dom kan vi inte påverka men jag tvivlar på att polisen skulle behöva be oss om IP adresser. Någon privat förfrågan kommer knappast att ge några sådana uppgifter heller.
I övrigt är det användarna själva som väljer hur anonyma dom vill vara.[/quote]

Precis, och straffvärdet för en UE aktivitet där man håller sig inom gränserna för civil olydnad är så pass oförarglig om man nu får kalla det så och så ringa att man från rättslig instans ej har lagrum att kräva att dylika uppgifter inhämtas.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""Bunkerbus""]Precis, och straffvärdet för en UE aktivitet där man håller sig inom gränserna för civil olydnad är så pass oförarglig om man nu får kalla det så och så ringa att man från rättslig instans ej har lagrum att kräva att dylika uppgifter inhämtas.[/quote]

Ja de är väl lugnt sålänge man inte piratkopierar.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Flashback har ju en bra regel(enligt mig själv då, speciellt det jag markerat) som lyder såhär:
1.06. Användarnas anonymitet

"Att på forumet (via inlägg, PM eller chat) posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet."
Borde inte vi ha något liknande?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Splach
Inlägg: 60
Blev medlem: tis 27 sep 2011, 16:14

Inlägg av Splach »

Svårt att tro att någon ägare av en ruin hittar detta forum, söker igenom det för att hitta bilder på sin ägodel och sedan vill anmäla någon för det.

De vill åt slöddret som förstör deras egendomar inte oss som är dit och beundrar det och dagdrömmer om dess historia.

I övrigt ser jag ingen nytta av att någon av dem på forumet behöver veta vad jag heter, vem jag är, hur jag ser ut.
Man träffar på lite folk härifrån ibland så de man vill lära känna, lär man känna ändå.

Mvh den söta lilla flickan på tjugofyra och ett halvt år. ;)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Användarnas anonymitet?

Inlägg av Grishnac »

Vi har inte sett att behovet finns ännu, personligen vill jag vänta med att sätta upp stängsel innan kon försökt rymma. Jag är medveten om att det då kan vara lite sent, men det är min åsikt.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar