Skyddsfodral till Kamera

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
mikael82karlsson
Inlägg: 208
Blev medlem: ons 03 apr 2013, 15:15
Kontakt:

Skyddsfodral till Kamera

Inlägg av mikael82karlsson »

Det är ett mycket bra köp till oss som är i skitiga miljöer! Det följer med två st skärmskydd också.
Jag trodde det skulle bli lite klumpigt med att komma åt knappar/vred på kameran, men det fungerar kanon.

http://www.scandinavianphoto.se/kategor ... yddsfodral
20140318_151040.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
You don't take a photograph, you make it
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

ptja,
Tappade min kamera springande från ca 1,5m höjd. Blev inte mer än lite kosmetisk skada på den.
Men visst har jag sett kameror gå sönder för mycket mindre än så.
Vad jag vill säga är att det är lite relativt vad vi behöver och hur rädd man är om sina saker....
Har du valt en tuffare kamera för just klara dessa miljöer kanske du inte behöver packa en massa kuddar kring den?
Användarvisningsbild
mikael82karlsson
Inlägg: 208
Blev medlem: ons 03 apr 2013, 15:15
Kontakt:

Inlägg av mikael82karlsson »

[quote=""Mirage""]ptja,
Tappade min kamera springande från ca 1,5m höjd. Blev inte mer än lite kosmetisk skada på den.
Men visst har jag sett kameror gå sönder för mycket mindre än så.
Vad jag vill säga är att det är lite relativt vad vi behöver och hur rädd man är om sina saker....
Har du valt en tuffare kamera för just klara dessa miljöer kanske du inte behöver packa en massa kuddar kring den?[/quote]

Jo men nu kanske inte alla här har råd med en sådan kamera, detta var ett tips från mig hur man kan skydda sina billigare kameror på ett bra sätt!

Och konstigt nog finns det ju Silicon skydd till Nikon D800/800E, är ju allväderskydd på just dessa ;) ;) ;)
You don't take a photograph, you make it
Skriv svar