Ny i Sundsvall

Ger med fördel en introduktion här!

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

berggrenpontus
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 18 jun 2015, 15:10

Ny i Sundsvall

Inlägg av berggrenpontus »

Hej!

Är en kille på 23 år från sundsvall som skulle uppskatta lite tips på platser att besöka nu i sommar.

Har besökt flera olika mål som, Storholmen, Krokviken, tjuvholmen, nyhamn , klampenborg, sulfit fabriken är några. Och lite olika hus, men nu har jag kört fast med att hitta nya objekt. Hoppas det är någon som kan dela med sig av sina hemliga platser så kanske vi kan byta information.

Delar samma mentalitet som de flesta som håller på med UE, att man ska lämna platsen som fann den :)

MVH
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

[quote=""berggrenpontus""]Hej!

Är en kille på 23 år från sundsvall som skulle uppskatta lite tips på platser att besöka nu i sommar.

Har besökt flera olika mål som, Storholmen, Krokviken, tjuvholmen, nyhamn , klampenborg, sulfit fabriken är några. Och lite olika hus, men nu har jag kört fast med att hitta nya objekt. Hoppas det är någon som kan dela med sig av sina hemliga platser så kanske vi kan byta information.

Delar samma mentalitet som de flesta som håller på med UE, att man ska lämna platsen som fann den :)

MVH[/quote]

Välkommen hit! PB på Vparts? Jag är själv från Sundsvall och din ålder :)
Det omnämns inte i ditt inlägg men inte långt ifrån Matfors så finns ett gammalt Cementgjuteri, inte alls så långt så att man måste avsätta en hel dag för att åka fram och tillbaka. PMa om det är av intresse. Med vänlig hälsning,
mobe
Inlägg: 146
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 20:08
Kontakt:

Inlägg av mobe »

Välkommen!

Hur ser statusen ut på sulfitfabriken idag? finns det något kvar överhuvudtaget förutom väggarna?
berggrenpontus
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 18 jun 2015, 15:10

Inlägg av berggrenpontus »

[quote=""nonamegiven""]Välkommen hit! PB på Vparts? Jag är själv från Sundsvall och din ålder :)
Det omnämns inte i ditt inlägg men inte långt ifrån Matfors så finns ett gammalt Cementgjuteri, inte alls så långt så att man måste avsätta en hel dag för att åka fram och tillbaka. PMa om det är av intresse. Med vänlig hälsning,[/quote]

tack! Jajemen har jobbat där. Det har jag missat helt... Kan helt klart vara intressant! Finns några hus runt omkring Matfors också! :) sen den beryktade ödebyn som ska gömmas där i skogarna någonstans
berggrenpontus
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 18 jun 2015, 15:10

Inlägg av berggrenpontus »

[quote=""mobe""]Välkommen!

Hur ser statusen ut på sulfitfabriken idag? finns det något kvar överhuvudtaget förutom väggarna?[/quote]

Tack för välkomnandet! Var flera år sedan jag var där och då var det ganska nedgånget. Var bara på första våningen så trappor och golv varierade i hållfasthet. Det har ju brunnit där flera gånger nu de närmsta åren så det är nog bara väggarna kvar. Sen har diverse människor varit och tagit "byggmaterial"? Så tror mest det bara är en ruin för tillfället. Båten som ligger där efter kajen är annars ganska intressant, hur någon bara kan lämna vad som har varit en fin båt en gång i tiden bara sjunka vid sin kajplats
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""berggrenpontus""]tack! Jajemen har jobbat där. Det har jag missat helt... Kan helt klart vara intressant! Finns några hus runt omkring Matfors också! :) sen den beryktade ödebyn som ska gömmas där i skogarna någonstans[/quote]

Ödebyn är inte så jättemycket by direkt, mera som tre hus i skogen.....men mysigt är det. Dock lär man inte hitta det utan att veta ganska exakt var man skall leta.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Ny i Sundsvall

Inlägg av htiawe »

Grishnac: i vilket skick är de husen? Cementfabriken vid Matfors var ju så otroligt vandaliserad när jag var där för något år sedan. :/
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Ny i Sundsvall

Inlägg av Grishnac »

Nu var det många år sedan jag var där, men det är inte en plats man råkar hamna på så jag tror inte dom skall vara vandaliserade alls. Då är det ett hus som ser ut som att någon bodde där alldeles nyss och bara gått för att köpa kaffe samt två hus som är tomma på inredning men i gott skick utöver det.

Just det, det står även ett större hus en liten bit från dessa också kom jag på.....skall se om jag hittar mitt galleri från stället....


Ah, här var dom - fotat med dåtidens högsta mobiltelefonstandard, men det var ändå 8 år sedan så det är väl förlåtet?

http://vasternorrland.blogs.se/2007/07/ ... t~2728984/
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
berggrenpontus
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 18 jun 2015, 15:10

Inlägg av berggrenpontus »

[quote=""Grishnac""]Ödebyn är inte så jättemycket by direkt, mera som tre hus i skogen.....men mysigt är det. Dock lär man inte hitta det utan att veta ganska exakt var man skall leta.[/quote]

Okej, har hört från flera olika håll angående den, men ingen som har varit där. Men då finns den iallafall! :)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""mobe""]Hur ser statusen ut på sulfitfabriken idag?[/quote]
Mycket svårare att ta sig in på området än förr. Stängslet känns påkostat.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar